Blanes. Blanes acollirà del 27 d’abril a l’1 de maig el Campionat d’Espanya 2019 de Windsurf amb ‘regust’ olímpic

Una vegada més, les instal·lacions del Club de Vela Blanes allotjaran una competició de primer ordre, que portaran fins a aquest municipi on comença la Costa Brava regatistes internacionals. En aquesta ocasió, es tracta del Campionat d’Espanya 2019 de Windsurf, que començarà a la badia de Blanes el proper dissabte 27 d’abril, i que finalitzarà coincidint amb el dimecres 1 de maig, Festa del Treball.

Uns 150 regatistes s’han inscrit a les proves, entre ells esportistes ja classificats pels Jocs Olímpics que es disputaran a Tòquio l’any 2020. Es tracta de la sevillana Blanca Manchón i el nord-americà (amb la doble nacionalitat espanyola) Pedro Pascual. Una altra destacada presència serà la de la finesa Aleksandra Blinnikka, qui l’any passat es va proclamar Campiona del Món de Raceboard en la competició que precisament es va acollir al Club de Vela Blanes, formant part dels actes del seu 75è aniversari.

Entre els participants al Campionat d’Espanya 2019 de Windsurf també s’hi compten navegants del Club de Vela Blanes. N’hi ha inscrits 10, entre els quals destaquen Lluís Camacho, Quim Figueras, Marc Tusquets i Alejandro Ribera. Pel que fa al gruix de regatistes, procedeixen de València, Euskadi, Andalusia, Illes Balears, Catalunya, Canàries, Melilla i Galícia.

Competició en tres classes: Raceboard, Techn i RS:X

La competició que es disputarà a Blanes del 27 d’abril a l’1 de maig inclou un total de tres classes: Raceboard, Techno i RS:X. L’organitza el Club de Vela Blanes per delegació de la Federació Espanyola de Vela, en col·laboració amb la Federació Catalana de Vela i l’Associació Espanyola de les classes que inclou la prova. El Raceboard inclou totes les categories, mentre que la Techno és per a infantils i juvenils, i la RS:X per a juvenils i sèniors.

El campionat s’encetarà dissabte vinent amb el registre i entrega d’instruccions de regata que es farà al llarg de tota la jornada, mentre que l’endemà diumenge a partir de la 1 del migdia hi haurà la primera de les proves. S’han programat un total de 12 proves per a cada classe al llarg de tots els dies: a partir del diumenge 28 d’abril i i fins el mateix dia de la finalització, el dimecres 1 de maig, quan tindrà lloc l’entrega de trofeus als diferents classificats.

1556190987Aleksandra Blinnikka.jpg
1556190987Mundial Raceboard ?ltim Dia 5.jpg