Solsona. L’Ajuntament de Solsona subhasta una setantena de quadres amb fins benèfics

Són obres dels concursos de pintura ràpida organitzats per la Festa Major

El 15 de desembre, coincidint amb La Marató de TV3, la regidoria de Cultura de Solsona organitzarà una subhasta benèfica de pintures a l’auditori de la Sala Polivalent per recaptar diners per aquesta gala solidària i per al Fons d’emergència social. Concretament, se subhastaran una setantena de quadres dels concursos de Pintura Ràpida convocats anualment per l’Ajuntament en el marc de la Festa Major.

Es tracta de la primera subhasta mobiliària i benèfica del consistori solsoní. La regidora de Cultura, Sara Alarcón, explica que “alguns ciutadans demanen la possibilitat d’adquirir els quadres dels concursos que queden en propietat municipal”. I a les portes de les festes nadalenques, “és un moment atractiu per subhastar-ne, ja que un quadre d’un paratge solsoní pot ser un bon regal”, afegeix. A més, el valor afegit d’aquesta venda és la seva finalitat d’aconseguir fons per a fins socials.

A partir de 40 euros

Els preus de sortida de les obres oscil·laran entre els 60 i els 100 euros, si han estat guardonades, en funció dels premis obtinguts, i 40 euros en el cas dels treballs no premiats –s’hi afegiran 10 euros si estan emmarcats. Per a les peces que tinguin un valor inferior als 60 euros la puja serà de 5 euros, i a partir de 60 euros, de 10. Les obres guardonades en el Concurs de Pintura Ràpida de Solsona sempre queden en propietat de l’Ajuntament, mentre que la resta poden ser retirades pels seus autors. Amb tot, hi ha participants que no han resultat escollits i que no han recuperat les seves teles dins el termini fixat.

Prèviament a aquesta venda, s’ha realitzat un inventari dels quadres disponibles i que el consistori conserva al magatzem. Tot i que s’han dut a terme trenta-dues edicions del Concurs de Pintura Ràpida, els exemplars més antics que es podran adquirir són del 1988 –entre els que no es posaran a subhasta hi ha els que estan penjats en dependències municipals.

Inventari i exposició prèvia

L’inventari conté una fitxa tècnica de cada obra, on hi consten una fotografia; el títol; l’autoria; la data; les mides; una breu descripció; la tècnica, els suports i possibles observacions. Aquesta informació es farà pública en el decurs d’una exposició prèvia dels quadres, que es durà a terme entre el 10 i el 14 de desembre als vestíbuls de la Sala Polivalent. Estarà oberta els dies laborables de sis de la tarda a vuit del vespre i els festius, de dotze a dues del migdia i de sis a vuit.

La subhasta tindrà lloc el dia 15 de desembre a partir de les deu del matí. Les inscripcions, que seran gratuïtes, i la identificació de les persones participants es realitzaran el mateix dia a partir d’un quart de deu al vestíbul superior de la Sala Polivalent. L’organització facilitarà un número identificatiu a cada participant. Controlaran el desenvolupament de l’acte una persona dinamitzadora, tres auxiliars, un secretari i un conserge.