Bigues i Riells. El Lecxit celebra la seva quarta cloenda

El LECXIT 2018-2019 va tancar la seva quarta edició amb l'habitual cloenda però aquest cop al Teatre Auditori Polivalent. La trobada, que va tenir lloc dissabte 13 d'abril al matí, va servir per fer balanç i celebrar l'augment de voluntaris.

La novetat del LECXIT 2019 ha estat la participació d'una vintena d'alumnes  de quart d'ESO de l'IES Maria de Bell-Lloc com a mentors, a més, dels voluntaris adults fidels que fa quatre anys que hi participen. Aquesta iniciativa  forma part del projecte de serveis comunitaris que els alumnes han de fer dins del seu currículum escolar, el voluntariat al LECXIT era una de les opcions i ha estat un èxit que ha permès millorar el projecte.

Mayte Escobar, regidora d'Ensenyament, s'ha mostrat satisfeta amb el desenvolupament del LECXIT d'enguany: "La cloenda de dissabte, amb l'escenari ple de mentors i mentorats, va ser la il·lustració perfecta de la definició de LECXIT, la contracció entre lectura i èxit. Aquest ha estat un pas més cap a l'objectiu de fons: esdevenir municipi lector".

Escobar va voler agrair als voluntaris, a les AMPES, a les famílies, als centres educatius, a la Biblioteca i a l'equip de psicòlogues municipals la seva tasca.

Una altra de les novetats de l'acte van ser uns telers confeccionats per la brigada municipal, que el Consistori va entregar als responsables del programa per exposar-hi fotografies dels mentors amb els mentorats durant el curs.

Els telers s'exposaran a l'escola El Colomer, a l'escola El Turó i a l'IES Maria de Bell-Lloc, on els alumnes els podran decorar. Finalment, els telers decorats s'exhibiran a la Biblioteca.

El LECXIT, una iniciativa que es treballa a través de la c¡Comunitat Educativa

El projecte LECXIT és una iniciativa de la Fundació Bofill i l'Ajuntament de Bigues i Riells ja fa tres anys que la promou. El Consistori, en col·laboració amb els centres educatius, busca persones voluntàries dels pobles que ajudin els infants a agafar plaer per la lectura. En aquest projecte, tant les escoles com la biblioteca, hi tenen un paper clau, tant per coordinar les famílies i l'espai, com per accedir a un ventall ampli de llibres per llegir.

Qualsevol persona a partir de 16 anys pot esdevenir mentor del programa LECXIT.  Els voluntaris que participen al programa el valoren molt positivament: des del Consistori s'anima a la ciutadania a participar en el projecte i es vol recordar que els nous voluntaris sempre seran benvinguts.

1555659859telers.jpg