Palamós. Palamós inicia el procés de participació ciutadana per a l’organització de la Festa Major 2014

El dimarts dia 3 de desembre tindrà lloc la primera reunió oberta a tothom on s’encetarà per segon any consecutiu aquest procés participatiu d’elaboració del programa de Festa Major. L’objectiu de les àrees de Participació Ciutadana i la de Cultura és el de poder augmentar enguany el nombre i la diversitat de les persones i les entitats participants en aquest procés. L’organització preveu realitzar un total de tres reunions on poder exposar el projecte, recollir i debatre propostes, i poder presentar el programa d’activitats definitiu a mitjans del proper mes de febrer.

Les àrees de Participació Ciutadana i de Cultura de l’Ajuntament de Palamós obren per segon any consecutiu, el procés participatiu per a elaborar el programa de la Festa Major de Palamós, en aquest cas per a la seva edició de 2014.

El proper dimarts dia 3 de desembre, tindrà lloc la primera reunió oberta a tothom on s’encetarà aquest procés que enguany té l’objectiu de poder augmentar el nombre i la diversitat de les persones i les entitats participants.

Aquesta primera reunió, oberta a tota la ciutadania, tindrà lloc a partir de les 20 h, a la sala polivalent de la biblioteca municipal “Lluís Barceló i Bou” (plaça dels Països Catalans).

En aquesta trobada es presentarà a tots els ciutadans i les entitats participants el procés de participació que en relació a la Festa Major es va realitzar l’any passat, així com les condicions que es marquen de cara a 2014 per aquesta festa, d’acord amb el pressupost del qual es disposa.

El procés participatiu de la Festa Major 2014

L’Ajuntament de Palamós preveu realitzar un total de tres reunions.

Després de la reunió del dia 3 de desembre es convocarà una segona el 22 de gener, on es convidarà a la ciutadania participant a poder aportar propostes i idees que puguin sumar-se a la programació de la Festa Major de Palamós 2014.

Finalment el 19 de febrer tindrà lloc la darrera reunió d’aquest procés participatiu on s’elaborarà el programa definitiu d’activitats adequant-lo al pressupost existent. Un cop consensuat el programa definitiu l’Ajuntament de Palamós s’encarregarà de difondre’l al municipi.

Pla Estratègic de Participació Ciutadana

A finals de 2012 Palamós es va constituir el Consell de Participació, el principal òrgan consultiu i assessor del Pla Estratègic de Participació Ciutadana 2012-2015 de Palamós (PEPC).

Amb l’objectiu d’arribar a l’espectre més ampli possible de la població el Consell de Participació va quedar format per: sis ciutadans, quatre membres d’entitats de la vila, un representant de cada grup polític municipal del consistori i quatre tècnics municipals. Aquest consell es reuneix cada tres mesos de manera ordinària amb la intenció de canalitzar totes les qüestions municipals que tinguin a veure amb la participació ciutadana.

A banda del procés participatiu de la Festa Major 2014, l’Àrea de Participació Ciutadana de l’Ajuntament de Palamós i el Consell de Participació treballen actualment en el pla d’usos de la finca municipal de Can Pere Tià, en la millora del registre de fundacions i associacions ciutadanes o bé en la realització de cursos formatius enfocats a la millora de la interrelació i participació ciutadana.

Imatge: Una de les reunions de participació ciutadana que en referència a la Festa Major de 2013 es van realitzar l’any passat. (Ajuntament de Palamós)