Blanes. Blanes posa en marxa la 7a Campanya de Promoció dels Productes de Pastisseria de Setmana Santa

L’Ajuntament de Blanes ha iniciat per setè any consecutiu la ‘Campanya de Promoció de Productes de Pastisseria’ de Setmana Santa, que s’allargarà fins el dimarts 23 d’abril quan se celebra l’Aplec del Vilar, jornada festiva en aquest municipi. L’objectiu principal és donar a conèixer i valoritzar els productes artesanals que es confeccionen a les fleques i pastisseries al voltant de les festes de Setmana Santa: els tortells de rams, les mones, els ous de pasqua, així com els bunyols de vent i els farcits de crema.

La celebració del ‘Diumenge de Rams’ d’aquest passat diumenge en les tres parròquies de la vila –Santa Maria, Sagrada Família i Santa Teresa-, va marcar ahir l’inici dels actes de la Setmana Santa 2019. Al llarg d’aquests dies l’agenda de Blanes inclourà principalment actes de caràcter popular i religiós, així com les activitats que s’han organitzat formant part de la campanya promocional.

Campanya Promocional en català, castellà, francès i anglès

L’eix central de la campanya és un fulletó del qual se n’han editat 6.0000 exemplars  que s’han repartit aquests darrers dies als centres escolars, ja que la canalla són els principals destinataris dels productes gastronòmics. També es distribueixen a les Oficines de Turisme, emplaçaments d’interès, empreses d’allotjament, equipaments i dependències municipals. S’han editat en quatre idiomes: la major part, 5.000 exemplars, en català i castellà; i la resta, 1.000 exemplars, en francès i anglès.

També s’han recollit al díptic els 27 establiments de fleques i/o pastisseries repartides arreu del municipi, que pertanyen a 14 empreses d’aquest ram. La campanya de promoció es va posar en marxa fa set anys, arran de les reiterades peticions dels visitants a les Oficines de Turisme de Blanes, interessant-se per comprar els típics productes de pastisseria que caracteritzen la Setmana Santa.

Activitats gratuïtes adreçades al Turisme Familiar

L’Ajuntament de Blanes espera repetir aquest 2019 l’èxit que durant les anteriors edicions ja ha suposat l’organització de diverses activitats complementàries relacionades amb el món de la pastisseria i la setmana santa. Es tracta de donar un major atractiu a la campanya, que inclou com a eix més destacat tres tallers adreçats al públic infantil i familiar.

En aquests tallers gratuïts, instal·lats en tres carpes al Passeig de Mar, la canalla podrà dissenyar-se un vestit de manaia, fer-se la pròpia mona al seu gust o bé pintar un típic ou de pasqua. Tot plegat, amb l’ajut de monitors i monitores que atendran els tallers, programats durant dos dies: el divendres 19 i el dissabte 20 d’abril, de 2/4 d’11 del matí a 2/4 de 2 del migdia. Per participar-hi, tan sols cal inscriure’s a les mateixes carpes on estan ubicats els tallers.

D’altra banda, també cal tenir en compte un dels atractius que durant els set anys de la campanya no haurà faltat mai a la seva cita: activitats lúdiques per als més petits que s’allotjaran al Passeig Cortils i Vieta, és a dir: al Passeig de Mar a tocar de la Plaça Catalunya. Funcionaran durant quatre dies: del 18 al 21 d’abril, de dijous a diumenge: de 2/4 d’11 del matí fins les 2 del migdia, i des de les 4 de la tarda fins 2/4 de 9 de la nit.

1555331850Tortells de Rams i Mones 4.jpg
1555331850Tortells de Rams i Mones 5.jpg