Blanes. Prop d’un miler de persones assisteixen a la 7a Jornada de Sensibilització d’Escoles Bressol Municipals de Blanes

El Passeig de Mar de Blanes ha allotjat avui al matí una experiència especialment enriquidora per a totes les famílies que tenen canalla de 0 a 3 anys i estan a la recerca d’un centre públic on inscriure’ls. L’Àrea d’Educació de l’Ajuntament de Blanes i les tres Escoles Bressol Municipals (EBM) de Ca la Guidó, Can Borell i La Plantera han organitzat la 7a Jornada de Sensibilització de les EBM.

Fidel a la tradició d’aquests darrers sis anys, la jornada s’ha fet a peu de carrer, al centre de la vila, per facilitar d’aquesta manera que s’hi poguessin acostar el màxim nombre de persones. En aquest sentit, es calcula que s’ha apropat al miler d’assistents, famílies que s’han apropat al recinte instal·lat al cèntric passeig de Blanes per informar-se sobre les propostes públiques del primer cicle d’educació infantil.

Una metodologia lligada a les pedagogies del respecte

A banda de l’objectiu bàsic de donar informació sobre les Escoles Bressol Municipals, també s’ha proporcionat als infants propostes de joc enriquidores durant un matí que han gaudit a l’aire lliure. Més important encara, ha estat una oportunitat per conèixer millor el tipus de metodologia lligada a les pedagogies del respecte que es treballa a les EBM de Blanes, on es fomenta el joc autònom i lliure, de manera que són els menuts qui dirigeixen el seu propi joc sense influències ni esquemes preconcebuts.

Quatre carpes amb jocs, continguts pedagògics i informació de les EBMB

Per això, s’han instal·lat quatre carpes al recinte del Passeig de Mar amb diversos materials de jocs i continguts pedagògics. En la primera hi havia documentació dels centres amb programacions específiques, horaris, etc. En aquesta primera carpa també hi havia una zona per a infants menors d’un any amb propostes relacionades amb la panera dels tresors, creada per la pedagoga Elionor Goldsmith, l’educadora britànica els estudis i recerques de la qual van contribuir a formar l’estructura moderna de la psicopedagogia.
Per la seva banda, en la segona carpa s’hi trobaven propostes de joc amb diversos tipus de material natural i reutilitzat (pedres, fusta, roba, taps de suro, etc) perquè els infants desenvolupessin la seva creativitat, i les famílies comprovessin els tipus de materials que tenen a les EBM de Blanes. La tercera carpa ha allotjat safates d’experimentació per descobrir textures, i per últim a la quarta carpa hi havia material de joc simbòlic per promoure la imitació com a font de creativitat i jocs.

Per acompanyar totes aquestes propostes s’ha comptat amb l’essencial participació dels equips educatius de les tres Escoles Bressol Municipals de Blanes. Això ha facilitat que, mentre la canalla s’entretenia d’una manera pedagògica, els pares i mares, els familiars que els acompanyaven, s’han pogut informar abastament de tot el què necessitaven saber.

Preinscripcions a les EBM de Blanes del 13 al 24 de maig

La Jornada de Sensibilització d’avui dissabte ha culminat una setmana que també ha allotjat sengles Jornades de Portes Obertes en cadascuna de les Escoles Bressol Municipals de Blanes. Dimarts es va fer a l’EBM La Plantera, dimecres a l’EBM Ca la Guidó, i dijous a l’EBM Can Borell. Tots aquests esforços s’han fet de cara a l’inici del període de preinscripcions pel curs 2019-2020.

Les preinscripcions per les Escoles Bressol Municipals de Blanes es faran enguany del 13 al 24 de maig a la Casa de la Cultura, al Carrer Jaume Arcelós 7, en el següent horari: als matins des de 2/4 de 10 fins les 12 del migdia, i tant el dimecres 15 com el 22 de maig de 16 a 18 h.  Més informació: https://www.blanes.cat/docweb/educacio.ebm.preinscripcions1920

1555189807Jornada Escoles Bressol (5).JPG
1555189807Jornada Escoles Bressol (30).JPG