Blanes. Blanes ha celebrat una sessió plenària protagonitzada per escolars del municipi

La Sala de Plens de l’Ajuntament de Blanes ha allotjat avui al migdia un esdeveniment que cada vegada està sent més habitual: una sessió plenària protagonitzada per alumnes. Mentre ha durat el ple, els i les alumnes s’han posat en la pell dels polítics de Blanes i han fet propostes, debatut i votat perquè, finalment, s’hagin escoltat els precs i preguntes del públic.

Abans de començar, l’alcalde de Blanes Mario Ros els ha donat la benvinguda, convidant als prop d’un centenar d’estudiants a què gaudissin de l’experiència de ser regidors i regidores per un dia. També els han acompanyat a la sala de plens regidors i regidores de diversos grups polítics municipals, així com la cap de l’Àrea de Joventut, convidada a assistir-hi.

Aquesta ha estat la quarta edició del plenari organitzat per alumnes d’instituts i col·legis del municipi, una experiència que poc a poc s’està consolidant entre els centres educatius. En aqueta ocasió, els encarregats d’organitzar-ho han estat els estudiants de l’Institut Sa Palomera que precisament van ser els primers en organitzar un plenari escolar el maig del 2017.

El plenari escolar forma part de la 50a de propostes que cada any elabora el Departament d’Educació de l’Ajuntament de Blanes, i s’emmarca en la Guia de Recursos Educatius que es posa a disposició de tots els centres escolars, i rep el nom de Fem una Sessió del Ple Municipal. Per dur-lo a la pràctica, s’ha encarregat de coordinar-ho l’Àrea de Participació Ciutadana.

Igual que en les tres anteriors ocasions, la sessió ha tingut dues parts diferenciades: primer s’ha celebrat el ple i s’han atès els precs i preguntes formulades per membres del públic a l’equip de govern. Després, l’alcalde i els regidors i regidores amb representació municipal presents a la sala han valorat l’activitat i, per últim, els alumnes els han formulat recíprocament preguntes sobre la tasca que desenvolupen.

1554816926Plenari Escolar 14.jpg
1554816926Alcaldessa del ple.jpg