Platja d'Aro. 19è Concurs de Fotografia Ecològica

La Biblioteca Mercè Rodoreda de Castell-Platja d’Aro convoca el 19è Concurs de Fotografia Ecològica (pdf), que proposa, com a tema central, l’aigua com a element indispensable per a la vida. Obert a la participació de tothom, cal lliurar les instantànies del 8 i el 30 d’abril a la mateixa biblioteca. S’estableixen tres categories per afavorir al màxim la participació: infants fins a 12 anys, joves de 13 a 16 anys, i majors de 17 anys. Les dues primeres tenen un únic premi d’una càmera fotogràfica Polaroid, i la darrera dos guardons: 1r i 2n Premi, dotats amb 240 i 120 euros respectivament. També hi ha modalitat de fotografia creativa, en una única categoria per a totes les edats i un premi de 240 euros.

Les obres participants s’exposen del 6 al 25 de maig a la mateixa biblioteca, període establert per a la votació popular entre els usuaris de l’equipament. El lliurament de premis serà la darrera setmana de maig. Es poden presentar, sempre sense emmarcar i sense marge al voltant de la mateixa, un màxim de tres fotografies per persona, en color o blanc i negre. La mida mínima és de 13 x 18 cm; i d’un màxim de 20 x 30 cm en les categories d’adults i creativa. No es poden presentar obres premiades en altres concursos, i l’organització es reserva el dret de retirar aquelles fotografies on s’evidenciï que no s’adeqüen a la categoria a la qual concursen. S’anul·larà la categoria que no reuneixi un mínim de cinc fotografies participants.

Actualment la biblioteca té vigent, fins al 6 d’abril, la convocatòria del 9è concurs literari Cartes d’amor... O No! (pdf) amb els sentiments d’amor o desamor com a protagonistes. Es proposen tres categories (de 12 a 14 anys, de 15 a 17 anys, i a partir de 18 anys) i una dotació global de 900 euros en premis. També fins al 6 d’abril els infants de 3 a 12 anys poden participar al 23è Concurs de dibuix sant Jordi elaborant-lo a la mateixa biblioteca amb el títol i temàtica Llibres, roses i dracs; on tots rebran com a obsequi una caixa de colors. S’han establert quatre categories: de 3 a 5 anys, 6 i 7 anys, 8 i 9 anys i de 10 a 12 anys. El lliurament de premis de les dues convocatòries serà dimarts 23 d’abril, en el marc dels actes culturals de la diada de sant Jordi.