Solsona. Completats tots els treballs de l'última actuació pendent del Pla director de l'aigua de Solsona

La regidoria d’Urbanisme i Obres Públiques i Serveis Municipals de Solsona dona per completada l’obra de renovació de la captació d’aigua de Fonts Caldes, al terme d’Odèn. Darrerament l’empresa constructora ha arranjat els camins d’accés a les instal·lacions utilitzats durant les obres, que van començar a final del 2017 i van permetre tornar posar en funcionament la captació el desembre passat. Aquesta és l’actuació de més envergadura que s’ha dut a terme a la xarxa municipal de l’aigua els últims vuit anys i la darrera que quedava pendent del Pla director d’abastament d’aigua potable de Solsona, datat del 2003.

La millora integral del sistema ha consistit en l’ampliació del punt de captació –s’ha passat d’una bomba a dues, per la seguretat del subministrament–, la substitució total de la canonada d’impulsió per un tub de fundició en el tram inicial i de polietilè en el superior, l’adequació de la connexió de la canonada al dipòsit de capçalera i la modernització dels equips de telecontrol.

Els treballs, projectats per l’enginyer tècnic d’Obres Públiques Jordi Ruiz i executats per l’empresa Ribalta i Fills, han tingut un cost total de 246.263 euros. S’han finançat amb recursos propis de l’Ajuntament i una subvenció de 35.000 euros de la Diputació de Lleida emmarcada en la línia d’ajuts als ens locals per a la gestió d’aigua d’ús públic.

Amb un cabal de concessió de 41,65 m3/h, captació de Fonts Caldes és la segona més important per al municipi de Solsona. La infraestructura, construïda fa més de 40 anys, presentava notables pèrdues d’aigua i suposava uns costos de consum elèctric elevats per la ineficiència del sistema de bombament.

1553092466FontsCaldes_gen.jpg