Begur. Presentació del llibre de poesia “Sa Riera, els verals de l’aigua”, de Miquel Sánchez, a Begur

L’escriptor i historiador Miquel Sánchez (Cerdanyola del Vallès, 1943) presenta aquest divendres el seu darrer llibre de poesies, “Sa Riera, els verals de l’aigua”, a la biblioteca municipal Salvador Raurich de Begur, a les 19 hores. El llibre recull 65 poemes escrits els darrers dos anys sobre aquest indret de la Costa Brava. La presentació de l’acte anirà a càrrec de Pere Rodríguez i Montse Carreras i, a més, comptarà amb la participació del rapsode Eduard Miró. El llibre tanca la trilogia de poesia iniciada amb “Entre escletxes” (2014) i “Assegut al pedrís” (2015), ambdós també sobre aquest indret del Baix Empordà.

Els 65 poemes es troben dividits en dos reculls diferents: Quan Sa Riera balla sota la lluna i Enyors. En el primer, els elements naturals són els protagonistes: l’aigua, la platja, els penya-segats, els pins, les pedres i els esculls. En el segon, la vida de les masies i els boscos agafen el relleu i, segons admet Sánchez, està inspirat en Collserola i en un personatge d’Apel·les Mestres: la Liliana, una dona d’aigua, ésser de la mitologia catalana, envoltada de follets i gnoms. A més, cal destacar que el segon poema del llibre està dedicat al cerdanyolenc Enric Piera, impulsor de diverses iniciatives culturals i poeta que va morir fa 3 anys.