Lloret de Mar. Lloret de Mar es promociona al mercat alemany amb una aposta per l’oferta natural i cultural de la destinació

Lloret de Mar, a través de Lloret Turisme, va ser present la setmana passada a la fira ITB de Berlin, una de les fires turístiques de referència a Europa, per promocionar l’oferta turística de la destinació i reunir-se amb els principals operadors turístics alemanys i d’altres països d’Europa Central.

En el marc de la fira, i enllaçant amb una tendència iniciada ja fa uns anys, es va detectar i confirmar un canvi en el comportament en el mercat alemany. Tradicionalment, el turista alemany havia estat un públic estacional estiuenc que es decidia per una destinació de costa com Lloret de Mar principalment per les seves platges i el seu clima.

A través de la informació que ofereix l’eina d’intel·ligència turística Mabrian s’està confirmant que el perfil del turista alemany que visita Lloret de Mar es troba en un procés de canvi. Un públic que ofereix menys estacionalitat i un major interès per productes com l’actiu i el cultural així com un augment de la mitjana d’edat dels turistes són algunes de les característiques que defineixen el nou model de turista alemany que ha anat guanyant importància en els últims anys.

En paraules d’Elizabeth Keegan, gerent de Lloret Turisme: ”Ja fa uns anys que detectem un canvi en el mercat emissor alemany i ara tenim dades que ens confirmen i quantifiquen aquesta tendència. El públic més jove, que habitualment venia durant els mesos d’estiu, està donant pas a un públic més adult que desestacionalitza la temporada turística i que s’interessa per la nostra oferta més enllà del tradicional sol i platja buscant noves propostes de valor com són la nostra natura o el nostre patrimoni cultural. En l’últim any, en xifres absolutes hem reduït el nombre de turistes alemanys però la seva satisfacció amb la nostra oferta ha augmentat més de 10 punts”.

El mercat alemany segueix essent un dels punts emissors de turistes principals per a Lloret de Mar. Durant el 2018 la destinació va rebre 66.545 viatgers alemanys situant aquest mercat en el quart lloc després del mercat nacional, el francès i el britànic. També van ser presents a la fira ITB representants de les empreses lloretenques Garbí Hotels, Aqua Hotels, H·Top Hotels, Checkin Hotels, Evenia Travel Services, Traveltec i Viajes Olympia.