Lloret de Mar. Shirley Valentine, amb Mercè Aránega, una obra teatral d’empoderament femení

Shirley Valentine és un monòleg escrit per Willy Russell que relata la petita revolució que experimenta una mestressa de casa de mitjana edat en rebre una oferta temptadora: marxar de vacances a Grècia amb la seva millor amiga. Una experiència que marcarà un punt d’inflexió a la seva vida i que la tornarà a connectar amb els seus anhels de joventut. El muntatge, una coproducció de Mola Produccions i Focus, està dirigit per Miquel Gorriz.

Shirley Valentine ens parla de la possibilitat de canvi i del coratge de viure. I ho fa alhora d’una manera tan vital, tendra i divertida que no podem fer res més que deixar-nos arrossegar per la força de la seva protagonista.

Estrenada el 1986, la comèdia de Russell es va convertir en tot un fenomen teatral a Londres. El muntatge va rebre el premi Laurence Olivier en les categories de millor comèdia nova i millor actriu (Pauline Collins), l’any 1988; el premi Tony en la categoria de millor actriu principal en una obra de teatre el 1989, i el premi Theatre World per al millor debut a Broadway, el 1989. Aquell mateix any, Lewis Gilbert va portar el text a la gran pantalla, amb Pauline Collins com a protagonista

Cada dia, la Shirley, una mestressa de casa de Liverpool, obre una ampolla de vi blanc i s’omple un got. Després para la taula per a dues persones i comença a preparar el sopar per al seu marit, un home fred amb qui comparteix poc més que l’espai on viuen. Un dia rep una invitació inesperada: la seva millor amiga li regala un viatge a Grècia per anar-hi plegades. La Shirley accepta, fa les maletes i... marxa de casa. Abans hi deixa una breu nota. Potser li ha arribat el moment de viure la vida?