Blanes. El ple de l’Ajuntament de Blanes dóna suport a la Vaga Feminista del 8 de març, el Dia Internacional de la Dona

L’Ajuntament de Blanes dóna suport a la Vaga Feminista organitzada pel moviment feminista i diversos col·lectius que també la recolzen, entre els quals s’hi inclouen els sindicats CGT, CNT, USO i Confederació Intersindical. La mobilització tindrà lloc divendres vinent 8 de març, coincidint amb el Dia Internacional de la Dona. El consistori ha aprovat una moció al darrer ple celebrat dijous passat, amb el suport de tots els grups polítics municipals llevat de Ciutadans, que es va abstenir.

Abans de divendres el batlle de la vila, Mario Ros, signarà el Decret d’Alcaldia que estableix els serveis mínims. En aquest sentit, s’han contemplat en cinc departaments d’arreu del consistori: a Recursos Tecnològics n’hi haurà un del servei; al Registre d’Entrada de Documents de l’Oficina de l’AMIC dos empleats; a Promoció de la Ciutat dues altres persones; a Protecció Civil un treballador; i finalment pel que fa a la Policia Local ha de treballar tot el personal d’acord amb el què disposa la llei.

Actes reivindicatius amb motiu del Dia Internacional de la Dona

El Servei de Polítiques d’Igualtat de l’Ajuntament de Blanes i diversos col·lectius de dones han coordinat i/o organitzat diverses activitats commemoratives i reivindicatives al voltant del Dia Internacional. Les més matineres han estat les dones i homes de l’Assemblea Antipatriarcal Sa Pedra Foguera, que dissabte passat van tancar les jornades feministes, van llegir un manifest, i van tancar la trobada amb un concert acústic.

Per la seva banda, la Plataforma de Dones de Blanes ha centrat les activitats els dos matins del proper cap de setmana, és a dir, dissabte 9 i diumenge 10 de març, des de les 11 i fins la 1 de la tarda. Durant aquest espai de temps instal·laran i tindran en marxa un ‘Punt Lila d’Informació i Sensibilització’ com el què va funcionar a l’estiu amb motiu de l’’Ensorra’t’, durant la Festa Major de Santa Anna.

El ‘Punt Lila d’Informació i Sensibilització’ s’alçarà al Passeig de Mar a tocar del Carrer Ample i, a banda de repartir informació i donar assessorament, es regalaran polseres feministes. La Plataforma de Dones de Blanes també ha organitzat el dilluns 18 de març la xerrada ‘Homes per la igualtat en transformació’, amb Jordi Bonaterrra (Doctor en Pedagogia) i Jaume Muros (llicenciat en Ciències de la Informació). L’acte es farà a 2/4 de 7 de la tarda a la Biblioteca Comarcal.

Per la seva banda, l’Associació de Dones Emprenedores farà divendres vinent a 2/4 de 5 de la tarda la lectura d’un manifest feminista seguida per una xerrada col·loqui amb l’escriptora Maria Aladern, qui parlarà de la seva vida laboral, els seus inicis en el món literari, etc. L’acte s’allotjarà al Casal Cívic de Blanes-Can Borell, i en acabat Maria Aladern signarà llibres i s’oferirà un berenar per a tothom, obsequi de l’entitat.

Tancant el cicle d’activitats, l’Associació de Dones Artesanes ha organitzat per aquest mateix divendres 8 de març un Acte Poètic, que consistirà en la penjada de mandales fetes de roba als arbres del Passeig de Dintre a les 12 del migdia, després que el passat dissabte les van confeccionar  en un taller. Val a dir per últim que dissabte diversos carrers del centre ja van començar a fer plausible l’anunci de la Vaga del 8-M, amb efímers grafits fets de guix i cinta adhesiva, que van aparèixer escrits i dibuixats al terra i en mobiliari urbà.

1551891846Grafits Vaga General 8-M 2.JPG

1551891846_LL_0522.JPG