Solsona. Solsona proposa una lectura de contes dissabte per commemorar el Dia Internacional de les Dones

La pintora mexicana Frida Kahlo, les activistes nord-americanes Rosa Parks i Helen Keller, les escriptores angleses Brontë i la defensora paquistanesa dels drets de les nenes a l’educació Malala Yousafzai seran algunes de les protagonistes de les històries que aquest dissabte, dia 9, a dos quarts d’onze del matí s’explicaran a la Biblioteca Carles Morató de Solsona per commemorar el Dia Internacional de les Dones.

Les solsonines Ramona Santaulària, Roser Fons, Marga Torres, Liliana Omaña i Linete Jiménez compartiran amb el públic una selecció de textos extrets dels reculls Contes de bona nit per a nenes rebels, d’Elena Favilli i Francesca Cavallo. Amb aquesta sessió, titulada Lectura de contes per a nenes rebels, es vol donar visibilitat a dones que han estat referents al llarg de la història en àmbits tan diversos com la ciència, l’art, la literatura o l’activisme polític.

És una activitat adreçada al públic familiar organitzada per la regidoria de Polítiques d’Igualtat, el Consell Comarcal, a través del Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD), i l’Associació de Dones del Solsonès amb la col·laboració de la Biblioteca Carles Morató. Per a Maribel Bella, tècnica del SIAD del Solsonès, “la manca de referents i la invisibilització de les aportacions de les dones a la societat són una de les formes de violència més subtils que patim”.

‘Lletres rebels’, un nou projecte

D’altra banda, durant aquest mes es presentarà el projecte Lletres rebels, tres tallers que uniran literatura i feminisme. Seran mensuals, d’abril a juny, i en cadascun d’ells es treballarà una novel·la que les persones participants hauran llegit prèviament. Conduirà els tallers Nora Almada, professora de literatura i tallerista habitual de la llibreria feminista barcelonina Pròleg.