Altafulla. L’Ajuntament d’Altafulla inicia les obres de remodelació de La Violeta

L’empresa adjudicatària Contratas Vilor SL ha començat les obres de remodelació del Casal La Violeta que l’ha de convertir en un ampli teatre auditori amb capacitat per a unes 300 localitats. L’alcalde d’Altafulla, Fèlix Alonso, i la regidora d’Urbanisme, Marisa Méndez-Vigo, han visitat aquest matí les obres en què han pogut confirmar que van a bon ritme perquè es puguin enllestir per la Festa Major de Sant Martí, al novembre.

La remodelació de la Violeta és un dels projectes cabdals d’aquest mandat, amb una inversió total de 798.460,85 € amb l’IVA inclòs. D’aquests, 162.646,00 € provenen d’una subvenció que s’emmarca dintre del Pla d’Acció Municipal 2018, que atorga la Diputació de Tarragona, i la resta, prové del romanent de tresoreria positiu del Pressupost Municipal de l’exercici 2017.

En aquest sentit, l’alcalde d’Altafulla, Fèlix Alonso, ha recordat que malgrat la crisi econòmica dels últims anys, l’equip de govern no ha deixat mai d’invertir en projectes que esdevenien una necessitat per la vila i la ciutadania, i ha celebrat en aquesta mateixa línia la bona gestió municipal que ha permès finançar aquestes obres. I ha sentenciat: “La nova Violeta serà el pal de paller del que és la nostra cultura on s’hi podran fer des de concerts fins a obres de teatre, conferències, cinema... i amb totes les garanties de comoditat i seguretat”.

La proposta, dissenyada per EDDAB Arquitectura SLP, contempla una superfície útil de 504,95 m2, i on es preveu diferents actuacions que passen principalment per la substitució de tota la coberta, l’aïllament tèrmic extern que permeti mantenir la temperatura interior, la intervenció sobre l’estructura per millorar els espais interiors, la millora dels accessos, acabats, paviments i revestiments, la reforma total i ampliació dels lavabos i els vestidors, l’increment de l’equipament tècnic i l’adquisició d’equips per als diferents usos.

Quant als treballs, la regidora d’Urbanisme, Marisa Méndez-Vigo, ha destacat principalment l’aïllament tèrmic, la coberta i els serveis perquè comptaven amb “unes deficiències estructurals molt importants”, i ha recordat que amb el nou projecte es complirà totes les normatives quant a la climatització, la seguretat i l’acústica.

Els treballs no suposaran cap afectació al carrer de l’Hostal ja que tots els moviments es duen a terme des de l’entrada posterior del casal propera al carrer Albert Boronat, i també s’ha instal·lat un mur de separació provisional al pati de l’edifici de La Violeta per no interferir les classes de l’alumnat de l’Escola Municipal de Música.

1551444245IMG_6537.JPG
1551444246IMG_6540.JPG