Llagostera. 1.487 habitatges de Llagostera bonificats en la taxa d’escombraries

L’ordenança fiscal preveu bonificacions que poden arribar fins al 40% en funció del correcte ús del servei de recollida, les aportacions a la deixalleria i per a la pràctica del compostatge

Un 39,10% dels habitatges de Llagostera, on es realitza el servei amb recollida d’escombraries porta a porta rebran una bonificació en el rebut de les escombraries pagat l’any 2018, gràcies a la correcta participació en aquest sistema de recollida de residus.

Coincidint amb la renovació del servei de recollida d’escombraries, l’Ajuntament de Llagostera va introduir uns canvis i millores per estimular el correcte ús del servei entre els veïns amb la voluntat d’incrementar els índex de recollida selectiva i premiar a les persones que hi contribueixin.

A aquest nou sistema de bonificacions, s’hi sumen d’altres bonificacions existents per a persones jubilades, per a les persones que realitzen compostatge casolà o per l’ús de la deixalleria, que varien en funció de la tipologia d’habitatge i poden arribar a un màxim del 40%.

Així doncs,  un total de 1.487 habitatges del municipi rebran la bonificació corresponent en el rebut de la taxa d’escombraries, en funció de la seva participació en la recollida porta a porta i/o en el servei de deixalleria i/o en el compostatge casolà.

L’import total d’aquestes bonificacions puja a 60.626,40 euros.

Els contribuents que tenen domiciliat el rebut de la taxa d’escombraries rebran de manera automàtica l’import bonificat en el seu compte bancari. Els contribuents que no tenen el rebut domiciliat se’ls restarà l’import corresponent en el nou rebut del 2019.

Des de http://bonificacions.llagostera.cat amb el DNI del titular de l’immoble, es pot consultar si es té dret a la bonificació d’escombraries de l’any 2018.

El regidor de Medi Ambient, Xavier Vilella ha volgut destacar que les dades dels residus recollits al 2018 constaten un increment de la recollida del paper i cartró i de la fracció orgànica, amb una reducció dels impropis tant en la fracció dels envasos com de l’orgànica. D’aquesta manera el municipi de Llagostera continua avançant cap a una gestió dels residus més respectuosa amb el medi ambient.