Blanes. Blanes aprova una modificació urbanística que facilitarà l'obertura d'un Decathlon al Pla Parcial Costa Brava

La sessió plenària celebrada avui al vespre per l’Ajuntament de Blanes ha aprovat una modificació urbanística que facilitarà l’obertura d’un Decathlon en aquest municipi. La gran àrea comercial de la cadena francesa dedicada a la venda d’equipament esportiu anirà situada en uns terrenys del Pla Parcial Costa Brava, prop del nou supermercat Aldi que es va posar en marxa el desembre del 2017.

Per poder fer possible la implantació d’aquest nou comerç s’ha hagut de modificar la distribució de l’illa delimitada pel Carrer Mas Palou i per l’Avinguda del Parlament, a l’extrem del Pla Parcial prop dels barris de Carretera de Lloret-La Pedrera i Mas Borinot. La tinent d’alcalde d’Urbanisme, Pepa Celaya, ha detallat que la Junta de Compensació del pla ja ha inclòs les prescripcions necessàries indicades per la Direcció General de Comerç de la Generalitat, consultades amb aquesta finalitat.

L’aprovació d’aquest punt s’ha fet amb 16 vots a favor de tots els grups polítics municipals, i els 2 únics vots en contra de la CUP. Val a dir que durant el debat d’aquest tema hi ha hagut dos regidors que han avançat la seva voluntat de no participar ni en el debat ni en la votació final al estar relacionats amb el tema: Àngel Canosa, d’ERC, i Salvador Tordera del PP.

Aprovació d’un ‘Pressupost de Mínims’ pel 2019

L’altra punt destacat de l’ordre del dia del ple municipal d’avui ha estat l’aprovació gairebé per unanimitat d’un ‘Pressupost de Mínims’ presentat per l’equip de govern després que el projecte de Pressupost per al 2019 presentat per Alcaldia no va comptar amb el suficient recolzament de vots el passat desembre. La seva dotació és de 48.757.826’19 €, i ha prosperat amb 16 vots a favor de tots els grups polítics, llevat de C’s, que ha votat en contra, i de la CUP, que s’ha abstingut.

El tinent d’alcalde d’Hisenda, Nicolás Laguna, ha explicat que el ‘Pressupost de Mínims’ per aquest 2019 servirà per cobrir les despeses de funcionament de l’Ajuntament pel present exercici anual. També inclou la despesa de personal previsiblement necessària per poder donar compliment a l’acord plenari del passat 29 de novembre, aprovat amb la unanimitat de tots els grups polítics municipals.

Aquest acord tenia a veure amb les condicions de la prestació de servei del personal municipal, però també l’efecte de normes amb vigència posterior al ple del 20 de novembre de l’any passat sobre retribucions 2019 del personal, i sobre la reducció de la vida laboral dels agents de la Policia Local. A més, preveu la incorporació en propietat dels nous efectius del cos policial local, així com la continuació d’un anterior acord de ple del 2015 respecte la carrera professional i la consignació suficient per cobrir les despeses del personal d’Aigües de Blanes i NORA.

Altres punts a l’ordre del dia de la sessió plenària

A banda d’aquests dos punts, el ple del mes de febrer ha aprovat amb la unanimitat de tots els grups polítics la moció presentada precisament amb el recolzament de tot l’arc plenari municipal. Es tractava d’una proposta d’acord per donar suport i ajudar a garantir la continuïtat dels centres especials de treball a Catalunya, per ajudar que entitats com la Fundació Aspronis puguin tenir esperances de futur.

La moció s’ha encarregat de presentar-la el gerent de la Fundació Aspronis, Francesc Durà, qui ha agraït el suport de totes les forces polítiques, ja compromès d’avantmà. Pel que fa a les altres dues propostes d’acord, presentades per ICV-EUiA i Batega per Blanes, totes dues han prosperat.

La primera, en defensa de l’autonomia dels municipis en allò relacionat amb l’organització de recursos humans necessaris per dur a terme els serveis bàsics, ha prosperat amb el suport de la majoria de grups, llevat de C’s, CUP i PP, que s’han abstingut. La segona moció, per recolzar la vaga feminista del 8 de març d’aquest any, s’ha aprovat amb 2 úniques abstencions de C’s.

1551416116Terrenys on es podria construir Decathlon 6.jpg