Solsona. L'Ajuntament solsoní incrementa l'aportació econòmica a Carnaval almenys durant quatre anys

A partir d’aquesta edició de la festa i almenys fins al 2022, l’aportació econòmica directa anual de l’Ajuntament de Solsona a l’Associació de Festes del Carnaval serà de 12.000 euros. Aquesta setmana han segellat el conveni de col·laboració l’alcalde, David Rodríguez, i el president de l’entitat, Joan Solé. També s’hi sumarà un ajut extraordinari de 5.000 euros, pressupostats enguany, per a la celebració del cinquantè aniversari, en la propera edició.

El nou conveni de col·laboració estableix l’increment de l’ajut anual de 9.500 a 12.000 euros per fer front a les despeses que genera l’organització de la festa. Aquesta xifra es complementarà amb un ajut addicional que correspondrà al 50 per cent de la recaptació de l’ocupació de la via pública durant les dates del Carnaval.

A banda de l’aportació econòmica, igual que els darrers anys, el consistori cedeix l’ús de la Sala Polivalent –l’adequació de la qual va a càrrec de l’associació– per a tots els actes del programa que es fan a cobert i d’un espai del magatzem municipal per a l’emmagatzematge dels elements del folklore. Així mateix, la recaptació íntegra de les barres que s’instal·lin a la Sala Polivalent es destinarà a l’entitat organitzadora.

Com a novetat, l’acord inclou també la cessió gratuïta a l’associació de l’ús de la planta baixa de Cal Manel, just davant la Torre de les Hores, per instal·lar-hi l’Oficina del Carnaval i altres serveis. El conveni recorda que l’Ajuntament està treballant en la redacció dels projectes dels equipaments que formaran part de l’Illa Cultural, entre els quals hi ha Cal Manel, i en la recerca de finançament. Un d’aquests espais es destinarà al Carnaval de forma definitiva.

A banda de les aportacions econòmiques i la cessió d’espais, el consistori col·labora amb la festa en publicitat, a la qual destina uns 2.000 euros a diferents mitjans, i els treballs de la brigada municipal i la Policia Local.

1551368512Conveni_feb19.jpg
1551368512Conveni_feb19_1.jpg