Altafulla. L’Ajuntament d’Altafulla dedicarà tot el mes de març al Dia Internacional de la Dona

La regidoria de Polítiques de Gènere de l’Ajuntament d’Altafulla, que encapçala l’edil Marisa Méndez-Vigo, dedicarà tot el mes de març al Dia Internacional de la Dona amb un ampli programa d’activitats que donarà el tret de sortida el pròxim 1 de març i s’allargarà fins al dia 29.

Aquesta edició compta amb dues novetats destacades. Per una banda, el taller de defensa personal per a dones i joves, que es desenvoluparà en dues sessions; primer, el 22 de març a les 18:30h a les antigues escoles Teresa Manero, amb una sessió més teòrica, que anirà a càrrec de la caporala de la Policia Local d’Altafulla, Isabel Fernàndez; i segon, la sessió més pràctica, el 29 de març a les 17:30h, a càrrec del caporal de la Policia Local, Joan Flores. I per una altra banda, l’obra de teatre “Hi ha res més avorrit que ser una princesa rosa'”, del Tricicle Paco Mir, que tindrà lloc el pròxim 24 de març a la sala d’actes de l’Institut d’Altafulla, a les 17:30h. L’entrada serà lliure.

Els actes més institucionals tindran lloc el 8 de març, Dia Internacional de la Dona. A les 17:30h, a l’Era del Museu, es llegirà el manifest, i tot seguit, tindrà lloc la representació de la performance “FQ-M8. Freqüència Quotidiana 8 de Març”, que anirà a càrrec del grup de teatre +A Prop. En acabar, l’Ajuntament d’Altafulla posarà a disposició de la ciutadania un autobús per participar a la Manifestació Unitària del Moviment Feminista, convocada a Tarragona sota el lema “Juntes som més fortes! Cap pas enrere!”

Un any més, el programa comptarà amb la col·laboració de diferents entitats del municipi. Una de les que hi participarà per primera vegada és el Club Marítim Altafulla, que dedicarà la jornada del 9 de març a una classe oberta de pàdel per a nenes a partir dels 4 anys, a partir de les 10:30h; i a una travessa en pàdel surf fins el Castell de Tamarit per a nenes i dones a partir dels 10 anys, de 12 a 13h.

Enguany també s’afegeix al programa el concert del festival Barnasants amb l’espectacle poètic-musical “La mirada Violeta”, que tindrà lloc el pròxim 6 de març a les 19:30h al Pati d’Armes del Castell, a càrrec de la cantautora Meritxell Gené i la poetessa Aina Torres que oferiran un espectacle teatralitzat de caire femení.

El programa també inclou la projecció del documental “Senyora Pawlowsky”, d’Angelika Schlüter, l’1 de març a les 18h al Centre d’Entitats, a càrrec de l’Ateneu Cultural de Dones. El mateix Ateneu té previstes diferents sortides el 8 de març a Tarragona en una visita cultural; el dia 15, a les 18h al Centre d’Entitats, se celebrarà la xerrada memorial “Montserrat Anfruns (1958-2014), actriu, cantant, i poeta”, a càrrec de la veïna Joana Badia.

I per últim, el Cineclub Altafulla Link s’afegirà a la commemoració el dia 15 de març amb la projecció de la pel·lícula “La dona que sabia llegir”, de Marine Francen, a les 18h al Centre d’Entitats.

DIVENDRES, 1 DE MARÇ, 18 h

Projecció del documental: Senyora Pawlowsky d’Angelika Schlüter

Lloc: Ateneu de Dones, Centre d’Entitats / Durada 28 minuts / Entrada lliure

Versió original en alemany amb subtítols en castellà.

DIMECRES, 6 DE MARÇ, 19.30 h

Barnasants / La mirada violeta

Lloc: Pati d’Armes del Castell d’Altafulla / entrada 5€

Meritxell Gené i Aina Torres.

Projecte poeticomusical i teatralit zat encapçalat per la cantautora lleidatana Meritxell Gené i la poeta i escriptora barcelonina Aina Torres.

DIVENDRES, 8 DE MARÇ

Sortida cultural a Tarragona i dinar

Organitza / Ateneu Cultural de Dones d’Altafulla.

Lectura del manifest i representació de FQ-M8

(Freqüència Quotidiana 8 de Març) 17.30 h

Lloc: l’Era del Museu.

A càrrec del grup de teatre + A prop.

Organitza / Ajuntament d’Altafulla.

Sortida a Tarragona: Manifestació Unitària del Moviment Feminista, 18 h

Lloc: Rotonda del Castell / Servei d’autobús Gratuït

Organitza / Ajuntament d’Altafulla .

DISSABTE, 9 DE MARÇ

Pàdel femení per terra i per mar. Classe oberta de pàdel per a nenes a partir de 4 anys

De 10.30 h a 12 h

Lloc: Club Marítim d’Aaltafulla

Travessa en Paddle Surf fins al Castell de Tamarit, per a nenes a par tir de 10 anys i dones.

De 12 h a 13 h

Lloc: Club Marítim d’Aaltafulla

Organitza / Club Marítim d’Altafulla.

DIVENDRES, 15 DE MARÇ

Xerrada memorial a Montserrat Anfruns (1958-2014), actriu, cantant i poeta, 18 h

Lloc: Ateneu de Dones, Centre d’Entitats

A càrrec de Joana Badia.

A continuació sessió de música d’arpa.

Cinema link: La dona que sabia llegir, de Marine Francen, 20 h

5€ / 2€ socis i menors de 25 anys

Col·loqui posterior amb els assistents.

DIVENDRES, 22 DE MARÇ, 18.30 h

Defensa personal per a dones i joves

Lloc: Sala Teresa Manero

Primera par t / Xerrada a càrrec d’Isabel Fernández, caporal de la Policia Local d’Altafulla.

DIUMENGE, 24 DE MARÇ, 17.30 h

Paco Mir (El tricicle) presenta:

Hi ha res més avorrit que ser una princesa rosa'

Lloc: Sala d’actes de l’ Institut d’Altafulla / Entrada gratuïta. Una obra per a tota la família.

DIVENDRES, 29 DE MARÇ, de 17.30 a 20 h

Defensa personal per a dones i joves

Lloc: Sala Teresa Manero

Segona part / Taller pràctic a càrrec de Joan Flores, caporal de la Policia Local d’Altafulla.

155109787319012ALT_cartell_8M_A3.jpg