Blanes. Blanes porta a l’aprovació del ple el nou POUM en una sessió extraordinària convocada per divendres

L’Ajuntament de Blanes ha convocat avui dimarts una sessió extraordinària del ple municipal per aprovar amb caràcter provisional el nou POUM de la vila. El ple extraordinari tindrà lloc aquest proper divendres, 22 de febrer al punt de les 4 de la tarda a la Sala de Plens municipal.

La convocatòria preveu un únic punt a l’ordre del dia, de manera que el debat quedarà centrat única i exclusivament en parlar sobre el nou POUM. Així es va exposar durant la Comissió Informativa amb tots els grups amb representació municipal celebrada justament una setmana abans de la sessió, el passat divendres 15 de febrer.

Aprovació inicial del nou POUM l’any 2017

L’aprovació inicial del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM) va tenir lloc en sessió plenària del passat 29 de juny del 2017, i va prosperar amb els vots a favor de 13 regidors: PSC, PDeCAT, ERC, C’s i PP. Per la seva banda, ICV-EUiA, Batega i la CUP van votar en contra. Des de llavors, es va obrir un període d’informació pública durant el qual s’han anat incorporant informes i resolucions necessàries perquè continuessin els tràmits adequats.

El nou POUM de Blanes s’ha hagut d’estar treballant després que inicialment ja es comptava amb el què s’havia aprovat l’any 2010. Aquest va ser recorregut davant el TSJC, que al 2015 va declarar la nul·litat del nou pla per la insuficiència de l’estudi d’inundabilitat. Tot i que la sentència va ser recorreguda per la Generalitat i l’Ajuntament, ja llavors es van començar tots els treballs de redacció i tramitació del nou POUM en el supòsit que el TSJC mantingués la resolució de declarar nul el del 2010, com així va ser finalment.

Principals canvis del nou POUM en relació a l’anterior del 2010

Bàsicament es tracta del mateix pla, amb els criteris i objectius que complia l’anterior, però adaptat a la nova legislació i amb algunes modificacions per millorar-lo encara més, com per exemple l’increment de la superfície dels espais lliures de la ciutat, amb 11’50 hectàrees (has.) de nous parcs i jardins. Seguint aquest mateix criteri de preservació mediambiental, el POUM desqualifica 6’5 has. de terrenys.

El nou pla també incrementa la dotació d’equipaments als diferents sectors urbans, i preveu la possible ampliació de les instal·lacions de la Ciutat Esportiva Blanes (CEB) amb més equipaments, com per exemple les piscines. D’altra banda, es reordena la xarxa viària general amb la creació d’un nou eix urbà, la Ronda Oest, que ha de permetre el lligam des de la rotonda de la CEB (Gi-600) a la Carretera d’Accés a la Costa Brava, Estació de Ferrocarril, Carretera de Malgrat i fins a l’Avinguda Catalunya. Altres dues diferències són els espais lliures de nova creació, que sumen 11’8 hectàrees aproximadament, i unes altres 6’5 hectàrees de terrenys que es desqualifiquen.

Activitat Econòmica, Industrial i Turística

El POUM reserva exclusivament per a usos industrials els terrenys que actualment ja tenen destinat aquest ús, i pel que fa a la l’àmbit turístic, s’incrementaran 5.700 noves places hoteleres. Actualment a Blanes hi ha 11 hotels amb un total de 3.162 places, per la qual cosa la suma total serien de 8.800 places.

Respecte els càmpings, les dues ampliacions sense llicència del Bella Terra i el Blanc d’Eivissa no s’incorporen al POUM. Així és, atès que la Comissió Territorial d’Urbanisme a Girona i l’Oficina Territorial d’Acció i Avaluació Ambiental van informar en l’acord previ a aquesta aprovació provisional sobre la impossibilitat jurídica d’incorporar aquestes ampliacions en el planejament municipal.

En aquest darrer sentit, doncs, el nou POUM que es porta a per a la seva aprovació provisional divendres vinent redueix a 37’5 hectàrees els càmpings, amb 7.125 places, respecte les 52 has. de terrenys i les prop de 10.000 places que hi havia.