Móra d'Ebre. Presenten a Móra d'Ebre un llibre dedicat a Julio Antonio el dia del centenari de la mort de l'escultor

Presenten a Móra d'Ebre un llibre dedicat a Julio Antonio el dia del centenari de la mort de l'escultor La Biblioteca Comarcal de Móra d'Ebre ha acollit avui l'acte de presentació del llibre 'Julio Antonio, 1889-1919. Un segle després' per part del Dr. Antonio Salcedo Miliani, coautor i coordinador del llibre. L’obra ha estat escrita per diferents historiadors i estudiosos especialitzats en l’obra de l'escultor morenc Julio Antonio, els quals s'han apropat a la seua figura des de diferents òptiques: Joan Launes Villagrasa, Anna M. Andevert, María Victoria Gómez Alfeo, Fernando García Rodríguez, Aida Marín Yrigaray, Carmen Fernández Aparicio, Lucía García de Carpi, Antonio Salcedo Miliani i Rosa M. Ricomà Vallhonrat.

La presentació l'ha presidida el president de la Diputació, Josep Poblet, acompanyat de l'alcalde, Joan Piñol. Poblet ha aprofitat el seu discurs per acomiadar-se dels morencs després d'haver estat dotze anys al capdavant de la institució provincial. El president ha qualificat el dia d'avui com a "històric" per a Móra d'Ebre, ja que poder acollir les despulles d'un morenc universal com és Julio Antonio el mateix dia que es compleix el centenari de la seua mort és una fita molt destacada. Poblet ha expressat que per a ell, com a president de la Diputació i com a persona, era un orgull haver pogut col·laborar, juntament amb altres persones i institucions, a materialitzar aquest projecte. El president de la Diputació ha lloat la figura de Julio Antonio, de qui ha dit que amb només trenta anys va ser capaç "de generar un impacte i una renovació enormes en la cultura del país" de la seua època.

Sobre el llibre que avui s'ha presentat, el president Poblet, ha agraït l'aportació de tots els autors que han contribuït amb les seues investigacions per a fer-lo possible, en especial al Dr. Salcedo, encarregat de coordinar l'obra. També ha tingut paraules de reconeixement per a Rosa Ricomà, que des de la direcció del Museu d'Art Modern de Tarragona, ha sigut una de les persones que més ha contribuït durant molts anys a conservar el llegat de Julio Antonio, estudiar-lo i difondre'l.

Per la seua banda, l'alcalde, Joan Piñol, ha agraït el paper que ha jugat la Diputació i el Museu d'Art Modern de Tarragona per tal d'haver pogut culminar amb èxit el projecte de portada a Móra d'Ebre les despulles de l'escultor i de la seua mare, la també morenca Lucía Hernández Costa. Piñol ha confessat que l'acte d'avui i tot el que ha comportat el trasllat de les despulles i la commemoració del centenari de la mort de Julio Antonio serà un record inesborrable de la seua trajectòria al capdavant de l'Ajuntament de Móra d'Ebre.

Cal destacar que entre els autors de 'Julio Antonio, 1889-1919. Un segle després' hi figura el morenc Joan Launes, president de l'associació cultural La Riuada, qui ha escrit el capítol que tracta de la vinculació e l'escultor amb la seua vila natal. L'obra forma part de la col·lecció Tamarit de llibres d’art, editat pel Museu d’Art Modern de la Diputació de Tarragona i Viena Edicions, i és bilingüe, en català i castellà.

1550355964DSC_2188.JPG