Lloret de Mar. Lloret Turisme, present a l'Spring Meeting de l'Associació Euroepan Cities Marketing a Edimburg

En aquesta ocasió, la temàtica central de la trobada ─que reuneix a més de 200 representants d’organitzacions de gestió de destinacions turístiques, convention bureaux i entitats de màrqueting turístic d’Europa─ se centra en la creació i gestió d’esdeveniments a les ciutats. Durant tres dies, professionals especialitzats en la gestió d’esdeveniments culturals, esportius i comercials i representats de diferents ciutats que gaudeixen d’una trajectòria en aquest àmbit, exposaran els seus casos d’èxit i fracàs, i debatran amb la resta d’assistents sobre el present i el futur de l’organització d’esdeveniments. Com a complement a les ponències, ahir van tenir lloc una sèrie de taules de treball temàtiques on els membres de l’associació van tenir l’oportunitat de compartir experiències en diferents àmbits com la gestió digital de les destinacions, la de les oficines de turisme, la recerca i tractament de dades o la indústria de reunions, entre d’altres.

Lloret de Mar, a través de Lloret Turisme, va entrar a formar part de l’associació European Cities Marketing (ECM) el 2015 i des de llavors ha pres part en les diferents trobades que han tingut lloc arreu d’Europa, el que li ha permès establir una important xarxa de contactes en l’àmbit europeu amb els quals compartir experiències i coneixements.

A més dels esdeveniments oficials organitzats per ECM, han sorgit altres reunions paral·leles entre els membres com la primera trobada nacional de tècnics d’oficines de turisme que va tenir lloc a Barcelona el desembre passat amb la presència de representants de ciutats com Barcelona, Saragossa, Bilbao, Donostia, Madrid, Girona i València, on Lloret Turisme va compartir el seu cas d’èxit en el servei d’atenció al visitant a través de l’aplicació mòbil de WhatsApp, un canal de comunicació posat en marxa el 2017 i que ja han utilitzat més de 1.200 persones.

De cara a la propera primavera, s’està estudiant una possible col·laboració amb una destinació del nord d’Europa per dur a terme una campanya de promoció creuada en els dos mercats emissors corresponents, aprofitant els recursos disponibles a cadascuna de les dues destinacions. De manera que s’optimitzaran recursos i es maximitzarà la visibilitat de la nostra marca en mercats estratègics.

En paraules d’Elizabeth Keegan, gerent de Lloret Turisme: ”Des que vam entrar a formar part d’ECM hem tingut l’oportunitat de conèixer experiències d’altres destinacions turístiques d’arreu d’Europa i compartir amb elles els reptes de futur que ens esperen amb un model d’ens de gestió i promoció turística que cal actualitzar i adaptar als nous temps. El fet de compartir trobades amb representants d’altres ciutats afavoreix que sorgeixin noves iniciatives, sinergies o vies de col·laboració que d’altra manera serien molt difícils d’aconseguir”