Altafulla. Modificacions en les rues i el ball són les principals novetats en el Carnaval 2019 d’Altafulla

La regidoria de Festes ja ho té tot apunt per al Carnaval 2019 d’Altafulla, que enguany canvia els recorreguts de la rua, a petició dels participants, i l’emplaçament del ball que tindrà lloc al Pavelló d’Esports arran de les obres de reforma del Casal La Violeta.

El programa contempla quatre actes principals com l’Arribada de Sa Majestat Carnestoles (dijous 28 de febrer, a les 20.15h); la Rua de Carnaval (dissabte 2 de març, a les 21.30h); la Rua de Carnaval per a grans i petits i la Guerra del Confeti (diumenge 3 de març, a les 17.30h), i l’enterrament de la sardina (dimecres 6 de març, a les 20.15h).

Està previst que en aquesta edició hi prenguin part un total de quatre carrosses i dues comparses. Sa Majestat el rei Carnestoltes serà l’encarregat de donar el tret de sortida a les festes amb el tradicional pregó, a la plaça del Pou, que anirà acompanyat des de la Violeta amb la Xaranga Band Tocats. Després del pregó, hi haurà la degustació de truita i beguda per 1,50€. Els homes que vinguin disfressats de dona i les dones que vinguin disfressades d'home, la degustació els sortirà gratuïta.

El Carnaval seguirà dissabte a la nit amb la tradicional Rua que enguany no sortirà des de la plaça La Portalada, com era tradicional, sinó que ho farà des del carrer de la Bassa, davant del Castell, a petició dels participants. Des d’allí, recorrerà el Camí de les Bruixes, Traginers, Cantó de la Vila, Mossèn Miquel Amorós, Camí de les Bruixes, Escoles, Carrer de Dalt, Carrer de l'Hostal, Martí d'Ardenya, Sant Martí, Plaça del Pou, Carrer Comunidor, Carrer de l'Oliverot i Carrer Roquissar, fins arribar al Poliesportiu Municipal, on tindrà lloc el ball de Carnaval, discoteca mòbil amb el Dj Ferry LIP i dos animadors que engrescaran el públic a ballar, i que s'allargarà fins a la matinada. També hi haurà servei de bar.

Ja diumenge, la rua per a grans i petits, s’iniciarà a les 17.30h, també des del carrer de la Bassa, davant del Castell, i passarà pel Camí de les Bruixes, Traginers, Cantó de la Vila, Mossèn Miquel Amorós, Camí de les Bruixes, Escoles, Carrer de Dalt, Carrer de l'Hostal, Martí d'Ardenya, Sant Martí i Plaça del Pou, on es durà a terme la guerra del confeti i l'espectacle infantil i familiar de carnaval “La bitxicleta”.

Com marca la tradició, clourà les festes de Carnaval l’Enterrament de la Sardina, dimecres 6 de març, a les antigues escoles Teresa Manero. Veïns i veïnes acomiadaran Sa Majestat el Rei Carnestoltes i enterraran la sardina acompanyats pels Diables d'Altafulla, des de La Violeta fins a les escoles Teresa Manero, que acabarà amb una degustació d'arengada o llonganissa i beguda per 1,50€.

El programa

Dijous 28 de febrer 20.15h

ARRIBADA DE SA MAJESTAT CARNESTOLTES

Des de La Violeta fins a la plaça del Pou amb la XARANGA BAND TOCATS. A la plaça del Pou podreu escoltar el PREGÓ DEL REI CARNESTOLTES i a continuació DEGUSTACIÓ DE TRUITA i beguda per 1,50€. Als homes que vinguin disfressats de dona i a les dones que vinguin disfressades d'home, la degustació els sortirà gratis!

Dissabte 2 de març 21.30h

DAVANT DEL CASTELL RUA DE CARNAVAL

La rua començarà al carrer de la Bassa, davant del Castell i anirà pel Camí de les Bruixes, Traginers, Cantó de la Vila, Mn. Miquel Amorós, Camí de les Bruixes, Escoles, Carrer de Dalt, Carrer de l'Hostal, Martí d'Ardenya, Sant Martí, Plaça del Pou, Carrer Comunidor, Carrer de l'Oliverot i Carrer Roquissar, fins arribar al Poliesportiu Municipal, on tindrà lloc el BALL DE CARNAVAL, DISCOTECA MÒBIL AMB EL DJ FERRY LIP i dos animadors que us engrescaran a ballar, i que s'allargarà fins a la matinada. També hi haurà servei de bar.

Diumenge 3 de març 17.30h

DAVANT DEL CASTELL RUA DE CARNAVAL

Rua de Carnaval per a grans i petits, des del carrer de la Bassa, davant del Castell, Camí de les Bruixes, Traginers, Cantó de la Vila, Mn. Miquel Amorós, Camí de les Bruixes, Escoles, Carrer de Dalt, Carrer de l'Hostal, Martí d'Ardenya, Sant Martí i Plaça del Pou, on es farà la GUERRA DEL CONFETI i l'espectacle infantil i familiar de carnaval LA BITXICLETA.

Dimecres 6 de març 20.15h

ENTERRAMENT DE LA SARDINA

Acomiadarem el carnestoltes i enterrarem la sardina amb els Diables d'Altafulla, des de La Violeta fins a les escoles Teresa Manero. Degustació d'arengada o llonganissa i beguda per 1,50€.

1550156323JetSetJMVidal.jpg