Blanes. Concentració a Blanes per denunciar el judici contra el procés

Aquest dimarts, coincidint amb l’inici del judici contra el procés, diverses persones s’han concentrat avui al vespre al Passeig de Dintre, davant l’Ajuntament de Blanes. S’ha fet en seguiment a la convocatòria unitària arreu del territori per denunciar el judici contra els nou presos així com també per tres exmembres del govern per haver organitzat el referèndum de l’1-O.

A Blanes la jornada s’ha iniciat a les 12 del migdia, amb una aturada de deu minuts davant dels centres de treball, i ha continuat a les 7 de la tarda amb la concentració. Amb el lema ‘L’autodeterminació no és delicte’, ANC Blanes, Òmnium Selva Marítima i CDR Blanes han recolzat les convocatòries que continuaran dissabte vinent participant a la manifestació unitària que tindrà lloc a Barcelona a partir de les 5 de la tarda a la Gran Via, des de la Plaça Espanya fins la Plaça Universitat.

Per poder assistir-hi, des de Blanes s’han organitzat diversos autocars que sortiran a 2/4 de 3 del migdia des de davant la terminal de busos de La Plantera. Els tiquets s’estan venent tant al Casal La Cooperativa del Carrer Muralla com a la Llibreria Ca Trencada del Carrer Roig i Jalpí. El preu dels tiquets és de 10 € pels adults, 8 € per a nois i noies d’11 a 14 anys, i 0 € fins als 10 anys d’edat, tot i que en aquest darrer cas també cal passar a recollir el corresponent tiquet.

La concentració d’avui al vespre s’ha encetat amb una benvinguda a càrrec del coordinador de l’Assemblea Nacional Catalana a Blanes, Eduard Jaquet. Després, diversos portaveus dels partits polítics sobiranistes han llegit un manifest unitàriament: primer Joan Rota per la CUP, després Dafne Galvany pel PDeCAT i finalment Àngel Canosa per ERC. Finalment, la mobilització s’ha tancat amb la cançó ‘Abril 74’ de Lluís Llach, així com amb el Cant dels Segadors.