Solsona. Arxivades les diligències contra l'alcalde de Solsona per l'1-O

La Fiscalia Superior de Catalunya ha notificat a l’alcalde de Solsona, David Rodríguez, l’arxivament de les diligències obertes contra ell pel suport al referèndum de l’1-O. Segons l’escrit, amb data de 4 de febrer, no es pot demostrar una “col·laboració activa de facto”, “ni tan sols indiciàriament acreditada”, més enllà de les suposicions o presumpcions. Tampoc no ha quedat acreditada la presumpta comissió del delicte de desobediència, així com tampoc “el més mínim indici” d’un presumpte delicte de malversació de fons públics.

David Rodríguez ha fet públic el decret de la Fiscalia aquest migdia per mitjà de les xarxes socials i ha expressat que amb aquest anunci té “una cosa menys de què preocupar-se”. “Seguim a punt pel que calgui. La democràcia es defensa exercint-la!”, ha manifestat.

El 28 de setembre del 2017 l’alcalde solsoní va comparèixer a la Fiscalia Superior de Justícia de Catalunya per la seva condició d’aforat, ja que aleshores també era diputat. Rodríguez es va acollir al dret a no declarar i va acusar la Fiscalia d’“extralimitar-se en les seves funcions” i de “polititzada”.

La investigació pel suport a la celebració del referèndum sobre la independència de Catalunya ha afectat més de 700 alcaldes. El novembre passat van arxivar per primera vegada les diligències contra un batlle per aquesta causa, que va ser el mollerussenc Marc Solsona.

1549646820IMG_5231.JPG