Begur. Reconverteixen la major part de la plaça del Carme de Begur en parc urbà

Davant la gran densitat urbana del nucli antic de Begur, el govern ha decidit reconvertir espais utilitzats com a aparcament en parcs urbans. La primera actuació, que s’ha iniciat aquesta setmana, es fa a la plaça del Carme, que mantindrà, però, una petita zona d’aparcament. La segona, a la plaça del carrer Sant Pere, que es farà finalment el mes d’octubre, un cop passada la temporada turística. “L’objectiu és obrir el nucli a les persones, creant punts de trobada”, recorda el regidor d’Obres i Serveis, Francesc Pilsà.

L’adequació i condicionament de la plaça del Carme, situada al final dels carrers del Carme i del Raval i que té un termini d’execució d’un mes, consisteix en destinar la major part de la seva superfície en un parc, que tindrà un paviment de sauló i una rampa d’accés. Tot i això, una petita part, separada per un muret, s’adequarà per a aparcament, de manera ordenada i pavimentada. A més, el projecte també preveu el drenatge de les aigües pluvials, la instal·lació de punts de llum i el soterrament de les línies de baixa tensió i de telefonia que creuen actualment pel mig de la plaça. L’actuació, amb un pressupost de 40.697,20 euros, l’executa l’empresa Rubau Tarrés SAU.

La reurbanització de la plaça del carrer Sant Pere de Begur, es concreta en eliminar el mur perimetral que hi ha actualment i salvar la diferència de cota amb diverses terrasses formades amb mur de pedra seca que connectin els diferents nivells d’accés al parc. A la part més alta, al mateix nivell del carrer Sant Pere, es crearà una terrassa, amb un paviment de peces de formigó prefabricat. A un segon nivell, es crearan dos espais verds, amb arbres i gespa, per descansar o relaxar-se. I a la part de baix i actuant de centre un espai de jocs per a nens amb una base de sauló.

Els tres nivells estaran connectats amb una graderia formada per un entarimat de fusta. L’actuació, amb un pressupost de 341.857,43 euros, serà executada per l’empresa Tecyr Construcciones y Reparaciones SA. Inicialment es va preveure per executar-la paral·lelament a la plaça del Carme. Però, ara, davant el termini d’execució, que és de 4 mesos, s’ha decidit fer-la a partir de mitjans d’octubre. “S’ha optat per aplaçar l’obra per no afectar l’inici de la temporada turística, especialment als negocis de la zona”, ha assenyalat Pilsà.

1549626858placacarme01.jpg
1549626858placacarme02.jpg