Tossa de Mar. L’Ajuntament de Tossa tanca cautelarment una discoteca per incompliment de llicència i molèsties als veïns

Fa un any que el consistori intenta que la Discoteca Sivas adapti la seva activitat a la normativa vigent. L’incompliment reiterat dels requeriments municipals, unit a les queixes dels veïns, empeny a l’Ajuntament al tancament cautelar de l’activitat

L’alcaldessa de Tossa de Mar, Gisela Saladich, ha decretat el tancament cautelar de la Discoteca Sivas “per incompliment reiterat de les condicions de la llicència atorgada el 5 d'agost de 2011; per incompliment reiterat dels requeriments municipals de presentació de documentació; i per produir molèsties als veïns més enllà de l’obligació genèrica de suportar una activitat sotmesa a llicència ambiental”.

Saladich afegeix que “és lamentable que es tinguin que prendre aquest tipus de decisions quan s’han donat totes les facilitats per adequar l’activitat a la legalitat vigent”. Els problemes del sorolls nocturns no són nous, especialment a l’estiu, en els municipis de costa. Els veïns es queixen de l’activitat dels establiments d’oci nocturn. L’Ajuntament intenta posar pau amb el convenciment que és possible conviure sense molestar, però la realitat s’imposa. I és que mesures com la prohibició de fumar a l’interior dels locals no ajuda al descans dels veïns.

La Discoteca Sivas està situada al carrer Església, just davant de l’Ajuntament, i fa una any va canviar de titular. El canvi de titularitat es condicionava al fet que es presentés un estudi acústic que acredités que les immissions sonores a l'ambient exterior s'havien adaptat i complien el mapa acústic i les ordenances municipals, i es recordava al nou titular que, abans del 31 d'agost de 2011, havia de tenir instal•lat un limitador de so amb registrador per tal d'assegurar que no se sobrepassessin els valors límits establerts, d'acord amb el que disposa la Disposició transitòria cinquena del Decret 112/2010. En el mateix acord s'advertia que únicament es podia realitzar l’activitat de discoteca.

La Discoteca Sivas no ha presentat la documentació ni ha pres les mesures requerides per l’Ajuntament. A més, ha realitzat activitats no autoritzades, el que ha provocat les queixes dels veïns. Tot plegat ha acabat amb la paciència del consistori, que ha pres la mesura de tancar cautelarment l’activitat.

Servei de Premsa - Ajuntament de Tossa de Mar