Bigues i Riells. Arrenca el LECXIT 2019 amb mentors de 4t d'ESO

Dissabte 2 de febrer torna el projecte d'acompanyament lector amb voluntaris molt joves a la Biblioteca

Aquest dissabte 2 de febrer comença la quarta edició del LECXIT, un programa d'acompanyament lector adreçat als alumnes de 4t, 5è i 6è de primària de Bigues i Riells. El funcionament del projecte serà el mateix d'anys anteriors, persones voluntàries acompanyaran en la descoberta de la lectura als infants que ho vulguin de manera individualitzada. Ara bé, enguany la novetat serà l'edat d'alguns dels mentors, ja que per primer cop estudiants de 4t d'ESO col·laboraran amb el LECXIT ajudant als més petits a adquirir el gust per la lectura a través del treball cooperatiu.

El LECXIT enguany batrà el rècord de voluntaris arribant als 30. La qual cosa implica que 30 infants del municipi podran ser atesos de manera personalitzada en un entorn relaxat durant 10 setmanes.

Aquest dissabte s'iniciaran les sessions del projecte adreçades als alumnes de l'Escola El Turó, de les 10.00 a les 11.00 a la Biblioteca. Pel que fa als participants del LECXIT de l'Escola El Colomer treballaran per torns els dimarts i els dimecres de les 16.30 a les 17.30 hores.

La cloenda del projecte d'acompanyament lector està prevista el 13 abril al nou Teatre Auditori Polivalent.

LECXIT, la contracció de lectura i èxit

El projecte LECXIT és una iniciativa de la Fundació Bofill  i l'Ajuntament de Bigues i Riells ja fa tres anys que la promou. El Consistori en col·laboració amb els centres educatius, busca persones voluntàries dels pobles que ajudin els infants a agafar paler per la lectura. En aquest projecte tant les escoles com la biblioteca hi tenen un paper clau, tant per coordinar les famílies i l'espai, com per accedir a un ventall ampli de llibres per llegir.

Qualsevol persona a partir de 16 anys pot esdevenir mentor del programa LECXIT.  Els voluntaris que participen al programa el valoren molt positivament: Des del Consistori s'anima a la ciutadania a participar en el projecte i es vol recordar els nous voluntaris sempre seran benvinguts.