Begur. Begur destina prop de 370.000 euros al manteniment de les vies públiques i les zones verdes

L’equip de govern de l’Ajuntament de Begur ha acordat destinar prop de 370.000 euros als serveis de manteniment i conservació de les vies públiques i de jardineria en zones verdes del terme municipal. Els dos serveis s’han licitat recentment, adjudicant el de vies públiques a Señales Girod SL i el de les zones verdes, que es dividia en lots, a Jardins Arnau i José Pretel. “L’objectiu no és altre que tenir els espais públics en una situació d’excel·lència”, ha assenyalat el regidor de Serveis i Obres, Francesc Pilsà.

El servei de manteniment i conservació de les vies públiques compta amb una partida econòmica de 221.691 euros, que és per tot aquest any 2019. L’empresa Señales Girod SL s’ha adjudicat els serveis amb uns preus unitaris per actuació. Entre les actuacions previstes hi ha totes els habituals relacionats amb la vialitat pública: xarxa de sanejament, pavimentació, senyalització i informació, zones enjardinades i arbrat, muntatge d’escenaris per festes, mobiliari urbà, tanques i elements de protecció de l’espai públic i enllumenat públic.

El servei  de jardineria en zones verdes estava dividit en tres lots, als quals tothom podia presentar la seva oferta, si bé un mateix licitador només podia optar-ne a un màxim de dos. I ha estat el cas de Jardins Arnau, que s’ha adjudicat el lot del Parc de l’Arbreda, rotonda, aparcaments de Sa Vinya, entrada de cementiri, parterre Camp de Futbol i carrer Carles d’Homs per 87.120 euros i el lot del polígon industrial per 26.620 euros. El tercer lot, que afectava les platges de Sa Tuna i Sa Riera ha estat adjudicat a José Pretel per 34.110 euros. En els tres casos, la durada del contracte és de dos anys.

Paral·lelament, l’Ajuntament té concedit el servei de millora de les jardineres i parterres, des de fa dos anys, al Centre Ocupacional i Especial de Treball Tramuntana, que aposta per la integració de persones amb discapacitat de la comarca del Baix Empordà. Una acció que es va fer dins del pla de millora urbana del municipi, que es va començar a aplicar amb el canvi de bancs i papereres amb un aspecte més personalitzats, tant d’imatge com de color.

1548766191fotobrigadaexterna.JPG