Solsona. Solsona dóna el tret de sortida a un cicle de seminaris sobre les oportunitats de negoci dels recursos del territori

Són gratuïts i s’ofereixen tots els dimecres d’aquest mes a les set de la tarda a la sala cultural de l’Ajuntament

Aquesta setmana una jornada sobre l’explotació de la sal a l’Ajuntament de Solsona ha donat el tret de sortida a un cicle de seminaris sobre les oportunitats laborals dels recursos endògens del territori. Es duen a terme tots els dimecres de novembre a les set de la tarda a la sala cultural del consistori. Hi participen empreses, institucions, ens de recerca i centres de formació vinculats a cada sector.

Aquests seminaris, coordinats pel Dispositiu d’Inserció Sociolaboral del consistori solsoní, s’adrecen especialment a la població aturada, però no únicament. També es consideren d’interès per a les persones que cerquen noves idees de negoci i per posar en contacte persones i agents de cada sector. L’assistència és gratuïta i no requereix inscripció prèvia.

El seminari d’aquesta setmana ha reunit en una mateixa taula Katia Hueso, gerent de l’Institut del Patrimoni i els Paisatges de la Sal (Ipaisal); Ferran Estruch i Andreu Alet, alcaldes de Cardona i Odèn, respectivament, i Fèlix Teixidor, gerent de Salinera de Cardona. Tots ells han posat en valor la sal com a recurs miner del territori que pot oferir oportunitats laborals en diversos àmbits estratègics, com per exemple el turístic. El regidor de Promoció Econòmica de Solsona, Lluís-Xavier Gonzàlez, ha posat en relleu en la presentació la importància d’un element singular com la sal, que ofereix sortides econòmiques que encara estan per explotar.

La fusta i el residu forestal

La fusta i el residu forestal com a generadors de llocs de treball serà el tema del pròxim seminari, dimecres vinent, dia 13. S’hi explicaran tres experiències: el propietari forestal i gerent del Consorci Forestal de Catalunya, Joan Rovira, hi parlarà de la gestió dels boscos; l’empresari rematant Candi Pujol se centrarà en el desembosc i el destí de la fusta, mentre que el director de Fustes Jané, Jordi Jané, exposarà la seva visió sobre la repercussió de la biomassa com a font d’energia.

També intervindran en aquest seminari Pere Navarro, cap de l’àrea d’Aprofitaments Fusters i Biomassa del Centre Tecnològic Forestal de Catalunya, i Jordi Gené, director de l’Institut Català de la Fusta (Incafust).

Eficiència energètica i construcció sostenible

El tercer seminari, el dimecres 20 de novembre, versarà sobre l’eficiència energètica i la construcció sostenible. En faran la introducció representants de la UPC i el Consorci per al Desenvolupament de la Catalunya Central, i hi prendran part Joan Canal, enginyer electrònic de la fàbrica de Guixers Knauf, un tècnic especialitzat en el muntatge de plaques de guix de la mateixa factoria; Jordi Bajona, empresari d’Ecooci, i Albert Nadal, empresari especialitzat en la millora de l’eficiència energètica.

El producte agroalimentari

Finalment, el dimecres 27 s’oferirà un seminari sobre el producte agroalimentari. La introducció, en aquest cas, anirà a càrrec de Carme Solà, directora de l’Escola de Capacitació Agrària d’Olius. Les experiències que s’hi exposaran seran les de la cerveseria artesana Golding, de Solsona, a càrrec de Carlos Puit; la cooperativa MengemBages, a càrrec de l’empresària Alba Roges, i la lleteria Mas La Folcrà, de la població ripollesa de Sant Joan de les Abadesses, representada per Gemma Galian.

Aquests seminaris, iniciativa del Dispositiu d’Inserció Sociolaboral de l’Ajuntament de Solsona, són subvencionades pel Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) en el marc del programa Treball als barris i cofinançats pel Fons Social Europeu.

Imatge: Alet, Teixidor, Hueso i Estruch, en el primer seminari, centrat en l’explotació de la sal, dimecres a la tarda (Ajuntament de Solsona)