Begur. Begur impulsa l’app Civiwaste per a la gestió dels residus

L’àrea de Medi Ambient de l’Ajuntament de Begur impulsa l’aplicació mòbil Civiwaste per a la gestió dels residus. Per això es demana als ciutadans que es descarreguin l’app per tenir el control del porta a porta, com també per sol·licitar la recollida de voluminosos i restes vegetals. La nova aplicació ja està operativa per demanar el servei ordinari de recollida de voluminosos (andròmines) per part de l’Ajuntament, o bé l’opció de compartir la informació dels voluminosos amb la resta d’usuaris de l’aplicació, per tal de fomentar-ne la reutilització; a través d’aquesta aplicació, i d’un xat intern, els usuaris poden contactar entre ells i acordar dia i hora per recollir cadascun dels elements reutilitzables. Amb aquesta eina, l’Ajuntament no només millora l’eficàcia del servei de recollida de voluminosos, sinó que a més, ofereix la possibilitat de donar-los un nou ús.

A més, Civiwaste ofereix altres gestions relacionades amb la gestió dels residus per a l’àrea municipal de Medi Ambient. En concret: activar i desactivar el servei de recollida (útil per pausar el servei si estàs uns dies fora i així no interrompre el servei de recollida); conèixer el calendari de recollida porta a porta; informar de les incidències de cubell no recollit o cubell trencat; sol·licitar la recollida de voluminosos; sol·licitar la recollida de restes vegetals (disponible molt aviat); oferir voluminosos en bon estat, o conèixer la ubicació de la deixalleria i les àrees d’emergència disponibles.

L’eina, a part de l’aplicació mòbil per al ciutadà, és una plataforma de gestió de dades per a les administracions i un servei d’assistència tècnica de manera que es puguin generar missatges personalitzats per millorar la comunicació entre l’Administració i els ciutadans. A més, també permet gestionar sol·licituds i incidències que es puguin trobar, de manera que les administracions puguin donar-hi resposta.

D’altra banda, Civiwaste s’adapta a la realitat de cada municipi. És una plataforma oberta per dispositius mòbils i adaptable a diferents idiomes.

1547665893cartellappciviwaste.jpg
Fitxer adjunt: 1547665893NP011_19_Civiwaste.doc