Riudellots de la Selva. Riudellots de la Selva es proposa arribar al 85% de recollida selectiva

Després d’un any de funcionament del servei de recollida d’escombraries porta a porta, l’Ajuntament de Riudellots de la Selva ha fet un balanç molt positiu i s’ha marcat com a objectiu seguir increment els índex de reciclatge. En aquest sentit, l’alcaldessa del municipi Montserrat Roura i la regidora de Medi Ambient, Carme Camps, s’han adreçat a la població mitjançant una carta per donar a conèixer els bons resultats aconseguits gràcies a la col·laboració de la ciutadania.

De les dades recollides durant el 2018 en destaca la reducció d’un 70% de tones de residus llençades a l’abocador, respecte l’any 2017 i l’estabilitat del 75% de recollida selectiva superant amb escreix els nivells de reciclatge que Catalunya i Europa exigeixen a cada municipi per a l’any 2020, que és del 50%.

Durant el transcurs del 2018, també han quedat solucionats la majoria dels desajustos patits a l’inici, com ara els desbordaments de les àrees d’emergència i disseminats.

Una de les mesures instaurades en aquest sentit ha estat la limitació de l’ús de l’àrea d’emergència per part de les llars dels disseminats, que no la poden utilitzar, i el control de l’ús que en fan les llars del nucli. “Gràcies a aquest control, en el decurs de l’any, s’ha avisat 9 empreses i 29 particulars que utilitzen l’àrea d’emergència més de tres vegades el trimestre”, segons ha explicat la regidora de Medi Ambient Carme Camps.

Davant d’aquests resultats des de l’Ajuntament de Riudellots s’ha fet una crida a la ciutadania per poder assolir el 85% de recollida selectiva, que és el potencial de residus reciclables que contenen les deixalles dels riudellotencs i riudellotenques.

Així mateix durant els propers dies s’instal·laran diversos cartells als edificis públics municipals que reben visites de persones de fora del municipi anunciant el compromís de Riudellots amb el reciclatge per demanar la col·laboració dels usuaris forans durant la seva estada a Riudellots.

Cal destacar que com a novetat pel 2019, l’ajuntament ha treballat per millorar el servei de recollida porta a porta i durant els dies festius es mantindrà el calendari de recollida habitual.