Blanes. Blanes recolza les mobilitzacions estatals de la setmana vinent per donar suport a les dones andaluses

La major part dels grups polítics amb representació municipal a l’Ajuntament de Blanes han donat suport a les mobilitzacions que s’estan promovent a nivell estatal sota el lema ‘Els nostres drets no es negocien. Cap pas enrere’. Arreu de l’estat espanyol s’han convocat sengles concentracions en suport a les dones d’Andalusia que, a Catalunya, també compten amb el recolzament de la Xarxa Feminista.

A Blanes la concentració s’ha convocat pel proper dimarts 15 de gener a les 7 del vespre al Passeig de Dintre, davant l’edifici de l’Ajuntament de Blanes. Durant l’acte està previst que es faci la lectura del manifest elaborat pel moviment feminista des de la plataforma ‘Feminisme, ni un pas enrere’.

Tal com ha donat a conèixer la Xarxa Feminista de Catalunya, l’objectiu de la concentració és “fer una crida a denunciar el sistema patriarcal que cada dia ens agredeix, ens viola i ens assassina; per denunciar la justícia patriarcal que només ens creu quan som assassinades; per reivindicar que seguim sent nosaltres les que sostenim la vida perquè recau a les nostres esquenes el pes de les cures i també som les que realitzem els treballs més precaritzats”.

La mobilització del 15 de gener també és contra el debat d’investidura al Parlament d’Andalusia on es materialitzarà el pacte de govern que s’ha estat negociant aquests dies. Segons la Xarxa Feminista, la vigent Llei de Violència de Gènere a Andalusia és clarament insuficient, per això han denunciat que cal millorar-la i no permetre que es faci el pas enrere que consideren que es donarà si s’acompleixen les condicions del pacte de govern andalús.

Concentracions arreu de l’estat espanyol

La mobilització feminista vol abastar tot l’estat espanyol. El proper dimarts a les 12 del migdia s’ha convocat una concentració davant el Parlament d’Andalusia, a Sevilla, on s’ha cridat a participar-hi als col·lectius i persones d’arreu del territori andalús. D’altra banda, a les 7 de la tarda del mateix dimarts hi haurà concentracions simultànies a totes les províncies d’Andalusia, així com arreu de l’estat espanyol.

L’objectiu d’aquestes mobilitzacions estatals és mostrar la solidaritat amb les dones que viuen i treballen al territori andalús. La Llei de la Violència de Gènere a Andalusia és un dels temes principals a l’hora de pactar acords per formar govern: Vox la vol derogar, i en canvi PP i Cs no hi estan d’acord. A Catalunya una de les localitats que també ha fet públic el seu suport és Barcelona, on la concentració s’ha convocat, igual que a Blanes, a les 7 de la tarda a la Plaça Sant Jaume, on hi ha l’Ajuntament de la ciutat comtal.