Santa Coloma de Farners. Els nens i nenes de Santa Coloma s’han trobat amb la Trementinaire

La Festa de la Ratafia 2013 dedica una atenció especial a donar a conèixer l’univers de la ratafia als alumnes dels col·legis Sant Salvador d’Horta, Castell de Farners i la Salle

Aquest dimecres els alumnes de cicle inicial han tingut una trobada amb la Trementinaire, una activitat que s’ha fet a la plaça de la Pau. Han parlat de les propietats medicinals i gastronòmiques de les herbes remeieres, de les possibilitats que tenen per fer olis essencials o farcellets d’herbes. Els nois i noies li han dedicat a la Trementinaire una cançó que han estat treballant a l’escola amb els professors de música.

Demà serà el torn delsalumnes de sisè que han fet textos sobre la ratafia, individuals o col·lectius. A l’Auditori Municipal tindrà lloc una lectura dels escrits que han estat seleccionats. La Confraria de la Ratafia ha editat vuit exemplars amb aquests textos que s’han distribuït a cada classe que hi ha participat, a la Biblioteca Joan Vinyoli i un se’l queda la Confraria.

Els alumnes de quart s’han repartit en grups i cada un d’ells ha estudiat 9 tipus d’herbes remeieres diferents. Han fet unes fitxes amb les que s’ha fet un diccionari que estarà exposat durant la Festa de la Ratafia. La intenció és que a partir d’aquest any es vagi ampliant aquest diccionari amb nous continguts.

Imatges: Moments de l'acte. (La Selva Comunica)