Solsona. Últims dies per sol·licitar el servei gratuït de resolució d'incidències en la TDT a causa del desplegament de la 4G

Llega800, entitat encarregada de solucionar al conjunt de l’Estat qualsevol incidència en la recepció del senyal de televisió digital terrestre a causa del desplegament de la xarxa de telefonia mòbil de 4a generació (4G a la banda de 800 MHz), comunica a la ciutadania de Solsona que el dia 31 d’aquest mes finalitza el termini per sol·licitar el servei gratuït.

Aquesta plataforma duu a terme les actuacions tècniques necessàries en les instal·lacions de recepció dels usuaris de TDT que tinguin problemes a causa dels nodes 4G de forma completament gratuïta. I a final de gener s’acaba el termini de sis mesos, des del moment d’encesa de les estacions a Solsona, per resoldre les incidències sense cost. Per posar-s’hi en contacte cal trucar al telèfon gratuït 900 833 999 o consultar el web www.llega800.es.

El juliol passat es va iniciar a la capital del Solsonès el desplegament d’aquesta xarxa en la banda 800 MHz per part de les principals operadores de telefonia mòbil. L’arribada del nou 4G forma part del procés d’implantació que s’està realitzant gradualment a tot l’Estat des del 2015 i respon al Reial Decret 805/2014, en què es van liberalitzar les freqüències entre 790 i 862 MHz, que fins aleshores s’utilitzaven per a la recepció de la TDT.

Entre els avantatges de la nova tecnologia hi ha el fet que resolgui problemes relacionats amb les orografies complicades on tradicionalment fallava la cobertura i la gran penetració en zones interiors dels edificis. A més, ha de facilitar la introducció de nous serveis en l’àmbit empresarial i de les administracions públiques, com aplicacions amb un alt contingut multimèdia o l’ús de la videotrucada.