Llagostera. Llagostera presenta el llibre “La transformació del nucli antic de Llagostera”

L’Ajuntament de Llagostera ha editat el llibre “La transformació del nucli antic de Llagostera - Pla de Barris 2009-2019”.

El llibre de 174 pàgines il·lustrat amb fotografies de l’abans i del després, està estructurat en 4 grans apartats que inclouen la relació de les principals actuacions a nivell urbanístic i social que s’han dut a terme durant els darrers 10 anys al nucli antic de Llagostera.

Entre aquestes actuacions hi ha la remodelació de la muralla i la torre de la presó, la rehabilitació de més de 80 façanes, la reurbanització dels carrers Camprodon, Panedes, Sant Feliu, Joan Maragall, Onze de Setembre, Lacustària, Baixada de la Costa i Marina, la construcció del Centre d’Interpretació de la història de Llagostera Can Caciques i del Centre Cultural Casa de les Vídues, entre d’altres.

"Cada un dels apartats inclou diverses entrevistes que recullen el testimoni, la valoració i la visió de les persones que hi han participat, entre ells polítics de diversos equips de govern, tècnics municipals i veïns", tal i com ha volgut destacar el regidor responsable del Pla de Barris de Llagostera, Ramon Soler.

Amb aquesta publicació l’Ajuntament de Llagostera vol deixar constància de la transformació viscuda en un dels espais més significatius i emblemàtics de Llagostera.

Els autors del llibre són els periodistes Sílvia Comas, Joan Ventura i Marc Sureda.

La presentació del llibre tindrà lloc el proper divendres 11 de desembre a les 20:30 a la Sala de Plens de l’Ajuntament de Llagostera on hi participaran els autors i Joaquim Nadal, Director de l'Institut Català de Recerca en Patrimoni Cultural i ex conseller de la Generalitat de Catalunya.

Versió digital interactiva

Per donar cabuda a tot el material gràfic i audiovisual el llibre tindrà una versió digital interactiva que permetrà fer comparatives dels diversos espais remodelats així com accedir a visites virtuals.

1547037638Llibre Barris Portada_RGB.jpg