Solsona. Els Reis reclamen a Solsona justícia i la fi de la violència masclista

Tothom adreça els seus desitjos als Reis, però Ses Majestats també en tenen. I en el discurs pronunciat enguany a la plaça de Sant Joan de Solsona han reclamat justícia, més enllà de judicis. “Una justícia justa per a persones bones”. També han demanat que no es vulnerin els drets fonamentals dels ciutadans i, en concret, els dels infants d’arreu del món. Igualment, han estat contundents per reivindicar “que s’aturi, d’una vegada per totes, el degoteig de víctimes de la violència masclista”.

Ho ha expressat Melcior des de dalt la capella dedicada a sant Joan al bell mig de la plaça més emblemàtica de la ciutat, amb la recuperació d’un costum que la ciutat ja havia viscut en la primera meitat del segle passat i als anys vuitanta. Centenars de ciutadans s’han congregat en aquest indret després de resseguir una comitiva enguany ampliada i renovada per guanyar vistositat.

Els Reis també han agraït la dedicació de la comissió, integrada per tècniques municipals i vuit persones voluntàries, així com de les entitats i les escoles que han fet tan lluïda la seva arribada a la ciutat. La cavalcada ha mobilitzat enguany prop de dues-centes persones.

En la seva al·locució, el rei blanc també ha destacat, un any més, la solidaritat dels solsonins, que han col·laborat amb la campanya de recollida de joguines de Creu Roja Joventut amb un total de 340 joguines, una xifra que dobla la de l’any passat. Aquest any se n’han beneficiat una trentena d’infants del Solsonès acollits al Pla d’emergència social.

1546866320Cavalcada19_Baltasar.jpg
1546866321Cavalcada19_estel.jpg