Altafulla. L'Ajuntament d'Altafulla finalitza les obres d'urbanització i millora de la plaça Major

L’alcalde d’Altafulla, Fèlix Alonso, acompanyat per la regidora de Participació Ciutadana, Montse Castellarnau; l’arquitecte del projecte, Xavier Mercadé, i el responsable de l’empresa EU Vendrell, encarregada de les obres, David Vendrell, han visitat aquest matí la finalització de les obres d’urbanització i millora de la plaça Major del municipi.

La renovació respon, com ha recordat l’alcalde d’Altafulla, Fèlix Alonso, a una llarga reivindicació dels veïns, i que de fet, va destacar com una de les prioritats en l’enquesta ciutadana que es va realitzar a mitjans de l’any 2017, per petició del govern municipal, i que va anar a càrrec de l’empresa EDAS, espai d’anàlisi social. També ha remarcat que les obres han comptat amb la participació del veïnat.

El gran canvi ha estat eliminar els desnivells que hi havia, i la instal·lació de bancs, arbrat, papereres i una font d’aigua potable, ja que era fins llavors un espai totalment desurbanitzat que no convidava al mateix gaudi de l’entorn.

La plaça compta ara amb zones de diferents paviments per tal de donar un acabat estètic diferenciat en cada espai. D’aquesta manera, es divideix en zona arbustiva, zona de grava volcànica, camí central, separador mixt per a l’arbrat, talús d’heura, zona de sauló, i talús d’acer coarten.

L’espai es divideix per un camí central adaptat a les persones amb mobilitat reduïda, i s’ha instal·lat una font d’aigua potable, bancs i papereres perquè els veïns puguin passar el temps de lleure i gaudir de l’actual entorn renovat i dignificat.

Quant a la vegetació, s’han plantat oliveres, xicarandana, sàlvia russa, comuna i vermella, i menta regalèssia. També s’han aprofitat els pins i les palmeres canàries que ja hi havia abans de les obres de reforma.

Pel que fa a la diversitat de paviments i materials s’ha utilitzat sauló, grava volcànica, terra vegetal i vegetació arbustiva mediterrània, i heura; així com formigó imprès, acer coarten, paviment llamborda, gabions de pedres i graó prefabricat i formigó.

La inversió total ha estat de 40.000 euros, i els treballs s’han executat en dos mesos.

1545666043IMG_5522.JPG
1545666044IMG_5528.JPG