Blanes. Tot a punt a Blanes per celebrar el 21 de desembre la Fira de Sant Tomàs, amb més de 500 anys d’història

Una de les tradicions més nostrades, que a Blanes és un clar indicatiu que falten molts pocs dies perquè se celebrin les festes de Nadal, és la Fira de Sant Tomàs. Se celebra cada any coincidint amb el 21 de desembre, per la qual  cosa enguany tindrà lloc aquest divendres. Com és habitual, funcionarà des de les 9 del matí fins les 9 del vespre.

Amb més de 500 anys d’història, es tracta d’un mercat amb parades a l’aire lliure, que s’instal·len durant tot un dia –sigui laborable o festiu- al centre de la vila. Des de primera hora del matí el regalim de gent voltant les parades és constant, però s’incrementa especialment a la tarda-vespre. Aquest 2018, al coincidir just a tocar del cap de setmana, s’espera que l’afluència de gent encara sigui més elevada del què ja és habitual.

Hi haurà una vuitantena de parades, que ocuparan prop de mig quilòmetre de metres lineals al llarg del Carrer Ample, Carrer Raval Sud, Carrer Muralla i la Plaça d’Espanya. La majoria oferiran articles d’artesania, productes d’alimentació, decoració, roba, complements, joguines i regals, però també n’hi haurà regentats per entitats, escolars i associacions de Blanes que majoritàriament s’ubicaran a Raval Sud i Plaça d’Espanya.

Mesures de circulació al centre de Blanes

Durant tot el divendres el centre de Blanes esdevindrà en una gran illa de vianants on blanencs i visitants podran firar-se amb els mil-i-un productes que hi haurà exposats a les parades. Perquè el públic pugui passejar-se per la Fira de Sant Tomàs amb tota seguretat, la Policia Local de Blanes ha implementat tota una sèrie de mesures, barrant l’accés de vehicles en uns casos, i restringint-lo en d’altres.

El més destacat és que no es podrà circular pel Carrer Ample a partir de les 6 del matí i fins que finalitzi l’activitat del mercat i hagin desmuntat les parades, cap a les 11 de la nit. Tampoc es podrà circular pel vial adjacent, el Carrer Roig i Jalpí. Pel que fa al transport públic d’autobusos, al no poder accedir pel Carrer Ample ni la Plaça d’Espanya, la circulació dels busos arribarà fins la Plaça Catalunya i retornaran pel mateix lloc.

D’altra banda, per accedir al Carrer Raval Nord s’haurà d’anar pel Carrer Salut i Travessera de Raval, i els veïns dels carrers Raval Sud, Nou i Valls hauran de retirar els vehicles dels pàrquings abans de les 6 del matí per facilitar el muntatge de les parades.