Calonge. Comença la fase final de votació dels pressupostos participatius de Calonge i Sant Antoni

El dia 10 de desembre va començar la fase final de votació per triar el projecte guanyador dels pressupostos participatius 2019 de Calonge i Sant Antoni. Durant el període de votació, que s'allargarà fins al 23 de desembre, la ciutadania podrà escollir un dels set projectes finalistes que serà el que l'Ajuntament executarà durant l'any vinent. Aquesta votació permetrà escollir un projecte dels 7 que han arribat fins a la fase final, i que proposen la millora d'asfaltatge dels carrers del municipi, l'ampliació i millora del carril bici, la millora dels parcs infantils, les obres d'arranjament de l'Avinguda dels Països Catalans per donar més seguretat als vianants, la creació i millora dels parcs d'esports i de salut a l'aire lliure, la creació d'un espai d'horts urbans o la creació de parcs de lleure per gossos. Aquestes set propostes són les que va escollir la ciutadania en la primera ronda de votació i d'entre els quals sortirà el projecte guanyador.

Aquest és el tercer any que la Regidoria de Participació Ciutadana impulsa els pressupostos participatius en el marc del pressupost d'inversions de l'Ajuntament de Calonge i Sant Antoni. En aquesta fase final de votació poden participar les persones empadronades majors de 16 anys, i poden emetre el seu vot online (participa.calonge.cat) o bé a les bústies situades a les dues oficines d'atenció ciutadana,  a les biblioteques o als pavellons d'esports.

Èxit de participació

La primera volta dels pressupostos participatius, que ha servit per triar els 7 projectes finalistes, va registrar un notable increment de participació respecte a l'any passat. Més de 600 persones van votar i van decidir els 7 projectes finalistes d'entre les 20 propostes que es presentaven, el que significa que es va triplicar la participació respecte a l'any anterior. En aquest cas cal remarcar també que les 20 propostes que es van plantejar durant la primera volta ja eren fruit d'un procés participatiu previ, de manera que va ser la mateixa ciutadania la que va proposar quins eren els projectes que entraven a votació.

El procés de Pressupostos Participatius enguany presenta algunes novetats respecte a les edicions anteriors. Des de la regidoria de Participació Ciutadana s'ha optat per un sistema de votació de dues voltes en les que la ciutadania pot triar entre les propostes plantejades pels mateixos veïns i veïnes del municipi. El nou sistema de participació ciutadana va començar el mes de juny, quan es va obrir el període de recollida de propostes en la qual la ciutadania va poder presentar les que creia més convenients i necessàries per al municipi. Un cop finalitzada aquesta primera fase de recollida de propostes, que va acabar el dia 30 de juny, i després d'avaluar cadascuna de les peticions, es va obrir la primera volta de les votacions. D'aquesta primera volta en van sortir les 7 propostes finalistes que ara han passat a la fase final de votació, en la qual es decidirà el projecte guanyador al qual l'Ajuntament hi destinarà un import de fins a 75.000€ dins del procés dels Pressupostos Participatiu, augmentant així un 50% la dotació econòmica destinada a aquests projectes.

1544795005participacio.jpg