Blanes. Blanes acull dissabte la 'TastABlanes Nadal', una mostra gastronòmica completada amb un Taller d'Art Floral

Dissabte vinent, 15 de desembre, Blanes acull una de les principals novetats de la Campanya de Nadal 2018-2019. Es tracta d'una edició inèdita de TastABlanes Nadal, és a dir, la versió nadalenca de l'exitosa mostra gastronòmica que ja s'ha fet els dos darrers anys a principis d'estiu, amb un tasteig de la cuina que ofereixen diversos establiments de restauració del municipi, en edició adaptada a aquestes festes.

A Blanes hi ha un ample i variat ventall d'establiments de restauració on es pot degustar gastronomia de diverses tendències, avalada per la qualitat dels productes que s'hi ofereixen. Per això, el què proposa TastABlanes (TAB) Nadal és poder fer una degustació del bo i millor dels bars i restaurants participants sense moure's del Passeig de Dintre, on s'hi instal·larà dissabte.

Mostra Gastronòmica i Productes blanencs

Organitzat per l'Ajuntament i l'Associació d'Hostaleria, l'objectiu és promocionar la gastronomia de la vila, i reivindicar que, des de fa temps, a Blanes s'estan fent experiències molt innovadores i atractives per satisfer els paladars més exigents i els gustos més aventurers. El què també volen demostrar els 13 establiments i empreses participants, és que la unió fa la força, més enllà de la sana competència que pot haver dins un mateix ram.

Per reforçar aquest criteri, les indumentàries que lluiran els restauradors s'homogeneïtzaran amb un davantal vermell amb el logotip que identifica l'experiència: TAB, TastABlanes. Cada establiment oferirà tres o quatre tastets representatius del seu respectiu local a preus populars. També hi haurà mostradors amb venda de refrescos, així com de productes blanencs: Cervesa Marina i Cava Laviret.

Una novetat que incorporarà la versió nadalenca del TastABlanes és que s'instal·laran taules i cadires als dos extrems del recinte gastronòmic. D'altra banda, a diferència de les dues experiències estiuenques que s'han fet fins ara, que començaven a funcionar cap al vespre, el TastABlanes Nadal es posarà en marxa a partir de les 11 del matí i s'allargarà fins la nit.

Taller i Demostracions d'Art Floral Nadalenc

Al marge de la mostra gastronòmica, també hi haurà altres al·licients, activitats complementàries al voltant del recinte on s'allotjarà el TastABlanes Nadal. Una de les més destacades és l'Art Floral de Nadal, que s'ubicarà a l'extrem situat entre el final del recinte gastronòmic i el Carrer Muralla. Al matí hi haurà un taller obert a la participació amb places limitades, a càrrec de la Floristeria BG Landart, des de 12 a 1 del migdia.

A la tarda hi haurà demostracions sobre com preparar centres i ornaments florals relacionats amb aquestes festes nadalenques. Les classes magistrals aniran a càrrec de les floristeries Roser, La Camèlia i Els Sabons de l'Eva i es faran en els següents horaris: de 15 a 16 h, de 17 a 18 h i de 18 a 19 h. Tant el taller del matí com les demostracions de la tarda són gratuïtes.

1544633072TastABlanes - Mostra Gastronomica 20.jpg
1544633072TastABlanes - Mostra Gastronomica 22.jpg