Solsona. Neix a Solsona La Inquieta, una xarxa d'emprenedoria i lideratge femení d'àmbit català

Connectar diferents projectes liderats per dones de qualsevol punt del país, donar-los visibilitat i oferir-los un espai de creixement i formació són els objectius de La Inquieta, l'entitat que es presentarà el proper 17 de desembre a Solsona.

La iniciativa sorgeix d'un grup d'emprenedores del Solsonès, el Bages, el Berguedà i la Segarra, que, després de coincidir com a alumnes als seminaris de lideratge femení organitzats durant diversos anys per l'Ajuntament de Solsona, van constatar la necessitat de seguir trobant-se i crear una xarxa que donés resposta a les seves inquietuds.

Tal com afirma la seva presidenta, la gestora administrativa Montse Mas, 'La Inquieta està pensada per connectar les dones que lideren projectes de petit format arrelats al territori i que sovint tenen unes necessitats molt concretes a causa de l'aïllament i la manca d'una xarxa'.

Una jornada pràctica de presentació

Per al proper 17 de desembre La Inquieta ha organitzat una primera jornada que donarà el tret de sortida a la seva activitat. La programació s'obrirà amb la presentació de l'entitat a les 10 del matí i continuarà amb un taller pràctic en què les participants podran elaborar el seu pla de màrqueting i comunicació anual amb Sílvia Castellví, Industry 4.0 Innovation Business Manager i2CAT (www.comunicatbysilvine.com), d'11 a 2. Finalment, a partir de les 2, es tancarà amb un dinar de networking. Totes les activitats es duran a terme al Restaurant La Cabana d'en Geli de Solsona. El preu del material és de 5 euros i el del dinar, de 25. Hi ha l'opció de participar únicament al taller, o bé al dinar.

Per a més informació i inscripcions es pot contactar amb La Inquieta a través del correu electrònic Aquesta adreça electrònica s'està protegint contra robots de correu brossa. Necessites JavaScript habilitat per veure-la. . Properament estarà disponible el web amb tota la informació de l'entitat i la programació anual d'activitats. Mentrestant, es pot seguir a través del perfil d'Instagram @xarxalainquieta.

Suport institucional

El procés de creació de la xarxa, que ha durat més d'un any, ha rebut el suport i l'acompanyament de diferents administracions: les regidories de Polítiques d'Igualtat i Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Solsona, l'Agència de Desenvolupament Local de Solsona i Cardona (Adlsolcar), el Servei d'Ocupació de la Generalitat de Catalunya i el SIAD del Consell Comarcal del Solsonès. Per a Glòria Domínguez, directora de l'Adlsolcar, el naixement de La Inquieta, «impulsada des de la iniciativa privada i de baix a dalt, ha estat acompanyat per l'Administració en tant que contribueix a vertebrar el teixit socioeconòmic del territori i a donar veu a unes inquietuds reals».

1544633072foto La Inquieta.jpg