Titulars
A+ A A-

Blanes. Els Manaies de Blanes i els Manaies Iuniores recullen 800€; per la Marató de TV3 en la cercavila de diumenge

Blanes continua acollint aquests dies diverses activitats per contribuir en la recaptació de fons econòmics per a la investigació del càncer, la malaltia a què es dedica aquest 2018 la Marató de TV3. Diumenge passat va tenir lloc un dels esdeveniments més vistosos que des de fa cinc anys consecutius organitzen l'Associació dels Manaies de Blanes. Els soldats romans de la Legió V Macedònica, acompanyats dels Manaies Iuniores, van desfilar pels carrers del centre de la vila en una impressionant cercavila.

A les dotze del migdia, enllaçant gairebé amb el final de la Festa d'Arribada d'Es Tió de Blanes, els Manaies van emprendre un primer camí per la Rambla Joaquim Ruyra per anar a buscar els seus acompanyants. Per la seva banda, els Manaies Iuniores ja els esperaven formats sota l'Arc dels Copatrons del Carrer Ample, el lloc habitual de trobada de les dues formacions que comparteixen una escrupolosa reproducció dels uniformes i vestits que duien els soldats romans.

Un cop retrobats, les capitanes Magda Gascón i Helena Canosa -que encapçalen com a capitanes els Manaies de Blanes i els Manaies Iuniores, respectivament-, van liderar la marxa que va continuar Carrer Ample a munt i va seguir per diversos carrers del nucli històric. Al llarg de la cercavila van haver un parell d'aturades molt significatives: davant del Pessebre Monumental de l'Ajuntament i al Banc dels Músics del Passeig de Mar.

Un original Ban Romà per recaptar fons per la Marató de TV3

Periòdicament la marxa s'anava aturant perquè els soldats de totes les edats atansessin les guardioles de la Marató de TV3 al públic assistent, que va omplir-les amb monedes i bitllets. Segons han informat des de l'Associació Manaies de Blanes, en aquesta ocasió s'han recaptat un total de 780'26 €, una quantitat superior a la què ja es va aconseguir reunir en l'anterior edició del 2017.

Per donar-li encara més veracitat, en cada aturada es llegia una proclama pronunciada i interpretada al més pur estil dels Bans Romans i amb reminiscències llatines declinacions incloses. Al text s'explicava que el diví emperador Tiberius Claudius Caesar ordenava al governador Publio Licinius Galba que es fessin donatius voluntaris als Manaies. També es detallava: 'Tan preciat donatiu serà destinat per pal·liar la pandèmica malaltia del càncer, que altera greument la vida quotidiana de molts dels nostres familiars i amics'. Signava l'emperador Tiberi i el Senat del poble de Roma.

Properes activitats a benefici de la Marató de TV3 a Blanes

Fa una setmana la Fundació Oncolliga Blanes va organitzar un espectacle benèfic amb la col·laboració del Mag Marín, i de l'1 al 15 de desembre la Biblioteca Comarcal té exposat al vestíbul un taulell dels Llibres que curen: un llibre/un euro. Com sol ser habitual cada any, la part més destacada dels actes organitzats a Blanes amb motiu de la Marató de TV3 tindran lloc durant el cap de setmana en què se celebra el programa benèfic: el proper diumenge 16 de desembre.

El divendres 14 de desembre hi haurà dues marxes promogudes per escolars: l'Escola Mossèn Joan Batlle fa la IV Marxa d'Orientació Nocturna Familiar a 2/4 de 6 de la tarda, i l'Escola Sa Forcanera la Marxa per la Marató, que sortirà a 2/4 de 10 del matí des del centre escolar i finalitzarà al Passeig de Mar. El divendres 15 de desembre l'Agrupació Fotogràfica i Cinematogràfica de Blanes (AFIC) farà fotografies nadalenques a tothom qui vulgui a canvi d'un donatiu, a partir de les 9 del matí al seu local, l'antiga Escola Carles Faust.

5è Canicross del CAU, visites al Jardí Marimurtra i 'Dansa per la Marató'

L'endemà diumenge dia 16 l'Agrupament Escolta i Guia Pinya de Rosa (el CAU) ha organitzat la 6a Cursa Canicross, que sortirà a 2/4 de 10 del matí des del Passeig de Mar. El preu de participació és de 6 €, una quantitat que es rebaixa als 3 € si es porta una joguina nova, no sexista ni bel·licista que en aquest cas servirà per contribuir amb la Campanya de Joguines de Creu Roja Joventut.

La 5a Canicross de Blanes ja ha obert inscripcions avançades que es poden fer a la Papereria Can Bitlloch, o bé el mateix diumenge 16 der desembre a partir d'un quart de 9 del matí al punt de la marxa popular: el Passeig de Mar. Val a dir que tothom qui faci el recorregut d'entre 7 i 8 quilòmetres acompanyat del seu gos té la possibilitat de fer una visita gratuïta amb la veterinària Mireia Balliu.

El mateix diumenge la Fundació Carl Faust organitza visites al Jardí Botànic Marimurtra  a canvi de donatius que es destinaran a la campanya de La Marató. Al llarg del matí tant el Col·legi Cor de Maria com el Col·legi Santa Maria han organitzat activitats al passeig de Mar i a la Platja del centre. En aquest darrer indret està previst que s'hi faci un Torneig de Futbol Platja Solidari.

Per últim, la tarda del diumenge 16 de desembre el Teatre de Blanes acull una de les activitats més veteranes, que continua organitzant-se des de fa molts anys. Es tracta de l'espectacle Dansa per la Marató, que començarà a les 6 de la tarda, comptant amb la col·laboració de diverses escoles de dansa.

1544531891Manaies Blanes per la Marato 19.jpg

1544531891Manaies Blanes per la Marato 62.jpg
1544531891Manaies Blanes per la Marato 71.jpg
1544531891Manaies Blanes per la Marato 76.jpg