Homologació de dotze documents de protecció civil municipal redactats per la Diputació de Barcelona

La Comissió de Protecció Civil de Catalunya, presidida pel conseller d'Interior Miquel Buch, ha homologat els documents de protecció civil municipal (DUPROCIM) de Castellar del Vallès, Matadepera, Sant Andreu de Llavaneres, Sant Vicenç dels Horts, Santa Susanna, Castellcir, Catellfolit del Boix, Guardiola de Berguedà, els Hostalets de Pierola, Igualada, Masquefa i Sant Sadurní d'Osormort. Prèviament, els DUPROCIM, havien estat aprovats per cadascun dels consistoris.

El DUPROCIM és el document que estableix el marc orgànic i funcional previst per un municipi amb l'objecte de prevenir i controlar els riscos sobre les persones i els béns i donar resposta adequada a les possibles situacions d'emergència del municipi així com per garantir la integració d'aquestes actuacions amb el sistema autonòmic de protecció civil.

El document aborda la identificació i avaluació dels riscos, les accions i mesures necessàries per a la prevenció i control de riscos, així com les mesures de protecció i altres actuacions a adoptar en cas d'emergència. Cada document incorpora uns riscos comuns a tots els municipis i uns riscos que s'inclouen en funció de les característiques de cadascun com ara, risc químic, risc per ventades, risc per inundacions o risc per nevades.