Begur. Campanya de sensibilització sobre la vespa asiàtica, a Begur

L’àrea de Medi Ambient de l’Ajuntament de Begur ha endegat una campanya de sensibilització sobre la vespa asiàtica. L’acció municipal, que es fa a través de Mancomunitat Intermunicipal Voluntària del Servei de Control de Mosquits, es tira endavant després que els darrers mesos s’han retirat ja dos nius d’aquesta espècie invasora. Un dels nius es va detectar al sector de Son Rich i l’altre, al Mas Ses Vinyes.

La campanya de sensibilització es farà a les dues escoles del municipi, Doctor Arruga de Begur i l’Olivar Vell d’Esclanyà, a través del Servei de Control de Mosquits, per sensibilitzar i sobretot informar als infants i professors de la problemàtica existent. Al mateix temps, l’àrea de Medi Ambient exposarà a l’Espai Mas d’en Pinc un niu de vespa asiàtica, el qual presenta unes grans dimensions i es caracteritza per tenir l’entrada en un lateral del niu i no a la part superior com presenten d’altres espècies.

L’himenòpter, Vespa velutina nigrithorax, es va detectar a Europa, en concret a França, l’any 2004. I a Catalunya, l’any 2012, a la comarca de l’Alt Empordà. La vespa, que és de grans dimensions, ja s’ha trobat en comarques com la Selva, la Garrotxa, el Ripollès i la Vall d’Aran i el Baix Empordà. El primer municipi que forma part de la Mancomunitat on van aparèixer nius de vespa asiàtica ha estat Roses, i posteriorment Castelló d’Empúries.

1544104792vespaasiatica.jpg
1544104792vespaasiatica5.jpg