Lloret de Mar. Teatre social i memòria històrica. Dues propostes teatrals pels dies 7 i 9 de desembre al Teatre de Lloret: Sous la plage i Màtria

El Teatre de Lloret acull dues propostes teatrals els dies 7 i 9 de desembre. Sous la plage el dia 7 és una reflexió sobre la construcció del discurs europeu sobre els conflictes en el món àrab i l’anomenada “Crisis” dels refugiats. I a Màtria, Carla Rovira construeix un espai escènic per reivindicar la història, reapropiar-nos d’ella i generar un espai de debat col·lectiu per narrar el silenci.
Sous la plage

“Sous les pavés, la plage” és un dels eslògans més coneguts del maig de 1968. La cerca d’una platja sota les llambordes es va convertir, des d’aleshores, en una metàfora canònica per il·lustrar l’esperit de les revolucions europees. L’esclat de les primaveres àrabs va tornar a posar ingènuament aquest eslògan sobre la taula, abans que aquests països entressin en guerra i les platges europees s’omplissin de cadàvers.

Interpretada pel periodista sirià-palestí Mohammad Bitari, Sous la plage proposa un espai de reflexió crítica sobre la construcció del discurs europeu sobre els conflictes al món àrab i l’així anomenada “crisi” dels refugiats: un discurs que pretén definir qui és l’Altre però que, finalment, diu molt més sobre qui som nosaltres.

L’obra arriba al Teatre de Lloret aquest divendres 7 de desembre (21h) gràcies a un acord de col·laboració entre els departaments de Benestar i Família i Cultura de l’Ajuntament de Lloret que han encetat una línea de col·laboració.