Lloret de Mar. L'Ajuntament de Lloret organitza una jornada sobre nous models de dinamització comercial

La jornada ha comptat amb la participació de més de 60 tècnics i caps d’àrees econòmiques i de promoció de diferents Ajuntaments i entitats supramunicipals, com el Consorci de Comerç d’Artesania i Moda o la Cambra de Comerç d’Andorra, així com presidents i responsables d’Associacions de Comerciants.

La ponència inicial ha tractat sobre polítiques públiques de comerç i ciutat a càrrec d’Oriol Cesena, director del Postgrau de dinamització d’espais urbans de la Universitat de Girona, que ha donat peu a una taula rodona sobre la transversalitat del comerç en els projectes de ciutat i posteriorment s’han dut a un altre taula rodona a càrrec de Laura López de Retail.cat que ha permès debatre a les següents taules rodones la rellevància de la col·laboració publico-privada com a eix estratègic pel futur del comerç.

Per Cristian Fernández, regidor de Comerç “hem tancat inscripcions d’aquesta jornada, el que mostra que es tracta d’un tema que genera molt d’interès” i ha afegit que “el comerç és un sector estratègic de la economia en canvi constant i aquestes trobades permeten un intercanvi d’experiència i coneixements per anar afrontant els reptes del dia a dia”.

Jaume Dulsat, alcalde de Lloret, ha recordat que “Lloret de Mar va ser, a través de Lloret Turisme, un dels municipis pioners en la col·laboració publico-privada; una línia estratègica que hem continuat seguint a través del Pla Operatiu”. L’alcalde també ha recordat que “com a destinació de sol i platja urbà, el comerç ofereix una oferta complementària que hem de posar en valor i aplicar polítiques de gestió al respecte” I afegeix “En consens amb el sector privat estem treballant en un pla d’usos comercial que servirà per millorar l’activitat comercial de Lloret”.