Titulars
A+ A A-

Blanes. El ple de Blanes aprova la modificació pressupostària que inclou el projecte de la Rotonda de Ca la Guidó

Un dels punts més destacats de la sessió plenària celebrada ahir al vespre per l'Ajuntament de Blanes va ser l'aprovació de la modificació del pressupost municipal vigent per endegar diverses construccions i inversions. El tema va prosperar amb els vots de PSC, ICV-EUiA, PDeCAT, ERC, Batega per Blanes i PP, mentre que CUP i C's ho van fer en contra. L'aprovació permetrà donar llum verd per a una modificació de crèdit que permetrà diversos projectes valorats en un total de 865.000 €.

La inversió més destacada és el projecte de remodelació de la Carretera de Blanes a Tordera (GI-600), que inclou l'esperada i desitjada Rotonda de Ca la Guidó. L'objectiu del projecte valorat en 349.000 € és reconvertir el tram de la GI-600 comprès entre la Rotonda dels Focs (a la cruïlla amb la Carretera d'Accés a la Costa Brava) i la Rotonda de Mas Cremat (a la cruïlla amb l'Avinguda d'Europa).

Aquesta reconversió pretén que el vial deixi de ser carretera per passar a ser molt més urbà. Actualment en part d'aquest tram que es vol reconvertir s'hi estan fent les obres de millora i ampliació de la xarxa pluvial de tota la zona. Per poder realitzar aquestes obres ha estat necessari tallar el  trànsit en un dels carrils d'entrada de Blanes, i està previst que finalitzin al desembre.

Altres inversions incloses en el total dels 865.000 € són: el soterrament de les línies elèctriques aèries de Mas Moixa, el mobiliari per equipar sis dels antics pisos dels mestres de l'Escola Carles Faust que es destinaran per atendre emergències socials, així com diverses reparacions i millores. Per últim, també s'encarregarà la redacció del projecte per remodelar la Plaça 11 de Setembre a Mas Enlaire, així com actuacions destinades a millorar l'àmbit turístic.

Canvis en la prestació de serveis del personal i projectes de cooperació

Una altra qüestió que es va tractar en la primera part del ple va ser l'aplicació de diverses condicions de la prestació dels serveis del personal municipal, entre elles tornar a la jornada laboral de 35 hores setmanals després que durant els darrers anys s'ha estat fent de 37'30 hores. El tema va prosperar amb la unanimitat de tots els grups polítics.

En la primera part del ple també es va aprovar 'novament per unanimitat- l'atorgament de subvencions a projectes de cooperació al desenvolupament dins l'àmbit internacional, incloses al pressupost d'aquest 2018. L'Ajuntament de Blanes tornarà a destinar la mateixa quantitat que aquests darrers anys, 25.000 €, assignats a projectes triats per la Comissió de Cooperació, Solidaritat i Cohesió Social.

Vuit mocions tractades al ple municipal

Tot seguit, en la part de control es van debatre vuit mocions. La primera, presentada per les entitats de la Comissió de Cooperació, Solidaritat i Cohesió Social, la va defensar un portaveu de les mateixes entitats. El seu objectiu és treballar per garantir el dret a vot de totes les persones residents a Blanes a les eleccions municipals del 2019, així com aïllar i eradicar els discursos racistes i xenòfobs. La van recolzar la majoria de grups llevat del PP, que va votar en contra, i Ciutadans, que es va abstenir.

Amnistia Internacional, a través dels grups municipals d'ICV-EUiA i Batega per Blanes, va presentar dues altres propostes d'acord, també defensades per una representant de l'entitat. La primera d'elles és perquè Blanes s'adhereixi a la campanya Ciutats de Vida/Ciutats contra la Pena de Mort, aprovada per unanimitat. Per contra, la segona moció perquè se suspengui la venda d'armes espanyoles a la coalició saudita que intervé al conflicte del Iemen la van recolzar totes les forces polítiques llevat de Ciutadans, que va votar en contra.

La proposta d'acord del PP per a la celebració dels 40 anys de la Constitució va ser rebutjada, ja que només la van recolzar el proposant i Ciutadans; PDeCAT, ERC i CUP van votar en contra; i la resta de grups es van abstenir. Tot seguit es va debatre la moció d'ICV-EUiA i Batega perquè es derogui el delicte d'injúries contra la corona i es reafirmi el compromís amb els valors republicans i la democràcia. En aquest darrer cas, sí que va prosperar amb els 14 vots a favor dels proposants sumats als del PDeCAT, ERC i la CUP; el PSC es va abstenir; i tant el PP com C's van votar en contra.

Les dues següents propostes, presentades pels dos mateixos anteriors ponents, es van fer per un costat amb motiu del 25-N, el Dia Internacional Contra la Violència Masclista, i per l'altre en defensa del sistema sanitari i de l'atenció primària de salut. Les dues es van aprovar amb el recolzament de tot l'arc plenari municipal. Per últim, la darrera moció presentada conjuntament pel PSC i PDeCAT de suport al Pacte Nacional per a una Societat Digital a Catalunya va prosperar amb l'única abstenció de la CUP.

1543574153Aprovacio per Unanimitat 1.jpg
1543574153Intervencio portaveu Amnistia Internacional.jpg
1543574153Intervencio portaveu Comissio Cooperacio 1.jpg
1543574153Votacio Modificacio de Credit i Pressupostos !.jpg