Bigues i Riells. S'inaugura l'Escola de Persones Adultes de la Vall del Tenes

Aquest dissabte 1 de desembre, la Mancomunitat de la Vall del Tenes inaugurarà l'Escola de Persones Adultes. A les 13.00 hores començarà la presentació a l'entrada de l'escola (C/Jaume I, 15-45 Lliçà d’Amunt).

Teresa Rovira, Directora General de Serveis, moderarà els parlaments de Pere Masó, director de Serveis Territorials d'Ensenyament del Maresme-Vallès Oriental de la Generalitat de Catalunya; de Jordi Plana, gerent de Serveis d'Educació de la Diputació de Barcelona; d'Erika Cabrera, directora de l’Escola de Persones Adultes de la Vall del Tenes, i de Joan Galiano, president de la Mancomunitat de la Vall del Tenes.

Seguidament, hi haurà una actuació musical i es descobrirà la placa commemorativa, que deixarà inaugurada l'Escola de Persones Adultes de la Vall del Tenes (EPAVT). Per acabar, es farà una visita guiada pel centre i un refrigeri obert a tots els assistents.

Joan Galiano, president de la Mancomunitat de la Vall del Tenes, ha valorat el projecte com: "Un objectiu prioritari en el nou enfocament dels serveis de la Mancomunitat, on per sobre de tot s’intenta arribar a oferir  els serveis que els ajuntaments no es poden permetre". Galiano ha definit l'EPAVT com: "La cirereta d'una època d'expansió i qualitat de serveis, que està donant una bona resposta a les necessitats dels quatre municipis i cinc pobles de la Mancomunitat de la Vall del Tenes (Riells del Fai, Bigues, Santa Eulàlia de Ronçana, Lliçà d’Amunt i Lliçà de Vall".

L'EPAVT ha començat el curs amb una allau de preinscripcions

El mes de setembre van començar les classes de l'Escola de Persones Adultes. L'inici del curs va estar marcat per un èxit d'inscripcions. Els alumnes, des d'aleshores, es formen per obtenir el Graduat en Educació Secundària (GES-1 i GES-2), per accedir a la universitat com a majors de 25 anys o majors de 45 anys, o bé per poder participar en Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior.

També s'ha posat en marxa el Cicle de Formació Instrumental i l'Acompanyament a l'IOC. A més, l'EPAVT ofereix classes de Nivell inicial d'informàtica, Nivell d'usuari d'informàtica i de Llengua catalana, castellana i estrangera.

Ara per ara hi ha una vuitantena d'inscrits de tots els municipis de la Mancomunitat: de Bigues i Riells, de Lliçà d'Amunt, de Lliçà de Vall i de Santa Eulàlia de Ronçana.