Solsona. Aquest divendres el Ple municipal de Solsona vota un pressupost de 9,4 milions d'euros

El govern municipal solsoní ha confeccionat un pressupost per al 2019 de 9.381.000 euros –un 5,15 per cent superior al de l’exercici en curs–, 644.390 euros del qual es destinaran a inversions reals, una xifra que suposa un increment del 61 per cent. Aquest és el principal punt de l’ordre del dia del Ple ordinari d’aquest mes, que se celebrarà aquest divendres, dia 30, a les nou del vespre.

Per a l’alcalde, David Rodríguez, els números dissenyats per a l’any que reflecteixen la voluntat d’una continuïtat, de “mantenir-se en la línia dels últims anys”. Entre les novetats, però, hi ha l’increment del capítol de despesa de personal, en un 6 per cent, fins als 3,6 milions, per la previsió de contractar un nou agent de policia, un enginyer per als serveis municipals i la contractació parcial d’un arqueòleg, entre d’altres.

Quant a les inversions programades, n’hi ha fins a quaranta. “Estan molt encotillades per necessitats immediates que no es poden prorrogar”, explica David Rodríguez, que justifica l’augment de la dotació pressupostària per la previsió de cobrament d’una subvenció pendent de la Diputació de Lleida de 195.000 euros. La que s’endú un import més elevat, de 84.000 euros, és l’adquisició d’una màquina manipuladora telescòpica rígida per a la brigada municipal, seguida de l’arranjament de la turbina del Molí de Foix, de 64.000 euros, que ha de permetre estalviar en el servei municipal de l’aigua; la reparació del col·lector i pavimentació del carrer del Blat, a Sant Bernat (41.500 euros); el reasfaltatge i millora dels carrers de la Forja i el Serrat d’en Mingo (36.000), i la millora del clavegueram (35.000).

Les inversions també inclouen les accions prioritzades en el marc del procés participatiu, com per exemple l’enllumenat al Camp del Serra (25.000); així com actuacions de millora a la via pública de Cal Xuxa (20.000), i treballs previs a la implantació de la recollida de residus porta a porta (24.700).

En el darrer Ple de l’any, també es tractaran tres mocions. D’una banda, un text amb què el grup municipal d’ApS-CUP es fa ressò de les reivindicacions de la Coordinadora SOS Menjadors Escolars Públics per replantejar el debat entre el Departament d’Ensenyament i la comunitat educativa per a la redacció del decret de menjadors escolars. De l’altra, una moció del PDeCAT sobre la manca d’inversió de l’Estat a la xarxa ferroviària de Rodalies, arran del descarrilament que una esllavissada va provocar la setmana passada a la línia R4 Manresa-Sant Vicenç de Calders.

Finalment, es presentarà una moció de l’Associació Catalana de Municipis i l’Associació de Municipis per la Independència per rebutjar rotundament les peticions de presó de la Fiscalia i l’Advocació de l’Estat per a les persones acusades d’organitzar l’1-O, i exigir l’absolució i la llibertat immediata i incondicional dels presos polítics i el retorn dels exiliats.

1543496548Ple12nov18.jpg